| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: Belos 284 traktor, nu med bilder!
|
1 besök senaste veckan (5744 totalt) |
|
Belos 284 säljes Detta är en mångsidig park/trädgårdstraktor med möjlighet till oändligt många olika tillbehör till dessa maskiner som ex snöslunga, klippdäck, jordfräs, sopvalsar, vagnar etc (finns ofta till salu på blocket) Denna 2-hjulstraktor av sista generationen har en 14hp Kohlermotor med elstart och generator, Swiftmatic växellåda med 4-växlar fram och bakåt, Kombinerade styr-, färd-, och parkeringsbromsar Nyservad och nytt startbatteri går som en klocka. Maskinen är knappt använd då den endast blev brukad under 2 vintrar på 80 talet därefter har den stått still i förråd fram tills jag tog över den. När jag tog över den var kraftuttaget och högväxeln spärrade för att dessa inte skulle brukas så man har endast använt maskinen för plogning. Maskinen är i nyskick och troligen Sveriges finaste orenoverade Belos 284 av sista generationen. Det enda som är gjort på denna som inte är original är att den försetts med lyftögla för att lyfta maskinen, praktiskt om du transporterar den med ex lastbil eller behöver kunna lyfta upp den med gaffeltruck eller traktor. Jag säljer endast maskinen samt en fjädrad original vinklingsbar Belosplog med släpskor även den i bästa skick. Man kan koppla en sulky till denna maskin och på så vis få en åkbar traktor, jag kan mot pristillägg tillverka en sulky eller bygga om ett ATV släp för åkbarhet till maskinen. Dessa modeller är inte så vanliga att de säljs då man kan se ett visst kommersiellt syfte fortfarande för föreningar, näringsidkare och mindre gårdar etc. Denna maskin skall ej förväxlas med de betydligt äldre belos (222, 272, 275) Irus, Clio 2-hjulstraktorer som både är svagare och bullrigare. Transport inom mälardalen kan ordnas mot ersättning. Säljes för 20000:- Priset kan diskuteras vid affär eller bytes ev mot en småbil.
_________________ MVH Kristofer Eklund [Kristofer Eklund Motorsport] KEM SuperMini (Projekt) Lexus nx450H -24(Bruksbil) Vw polo Tdi-13 (Bruksbil) |
![]() |
SÄLJES
|
1 besök senaste veckan (5744 totalt) |