Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4003 besök totalt |
Nu har Porsche fuskat igen 6:57 med 918 Spyder
Som sagt nu har de fuskat igen. ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Coolt!
Det såg lite "sketchigt" ut i Kesselchen(?). 271km/h på rakan? EDIT efter att ha sett hela varvet: Hatzenbachbogen en kall, fuktigt morgon i 181km/h! ![]() Flugplatz 199km/h Hoppet innan SX = +300km/h ![]() ![]() ![]() FX = 280? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Re:
Går över 280 på långa rakan men det känns ändå lite långsamt. Känns som att den går in i väggen rätt tidigt. Även om batterierna är dränerade så borde ju bensinmotorn på 608hk göra att det går fortare än så. Han gör även nån justering på ratten??? Angiven toppfart är 344km/h, kan förstå att man inte når ända dit men över 300 borde ju inte vara några problem... _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||
Jag kollade på den och jämförde med Ferrari 599XX videon (6:58:16)
![]() Satte dom i synk i början, Porchen lede men en 2-3 sec i mitten för att sedan förkora "allt" på slutet. Såg dock klart jobbigare ut att köra Ferrarin, men vad vet jag inte kört någon av bilarna ![]() ![]() _________________ Janne Ström |
||
Det är en fröjd att se Marc Lieb köra, det ser ju så lätt ut fast det går fort som f*n!
Helt otroligt avspänt, man bara häpnar över farterna som man anar ibland på hastighetsmätaren. Han tar ju vänsterknixen uppför Kesselchen i 240+ med lite orolighet som följd ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||
Farten är ju galen och bilen verkar tuff.
Men jag gillar att man får se hur lugn herr Lieb är. Det inspirerar. Lugn är det nya svarta tydligen. Kesselchen var spännande att se. Puh ![]() Men även svenskkrysset i den farten. Nu vill jag åka ner och köra. ![]() _________________ Jens Lanvin |
||
Re:
Sjöströmmarn låg enligt djungeltrumman bakom och stressade med sin helljustuta medan han vrålade "Rechts bitte - kein bromsar!" ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||
Från Rudskogen i helgen:
![]() ![]() Men detta är väl konceptbilen? Den var ute och körde på lördagen när det inte regnade. _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||
Coolt, satt bredvid detta gänget på Pisten förra måndags kvällen. Crew folket alltså + självaste driver Marc Lieb, dom verkade glada....
![]() ![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4003 besök totalt |