Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Min TURBOCup en ledsen filmstjärna!?
929 besök totalt
Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Trådstartare

Hejsan gott folk

Här sitter man mitt i natten och har precis tittat på filmen Peeter skickat mig, otroligt skojigt faktiskt och inte det minsta trött är man

Vill börja med att tacka Peeter för att han har tagit sig tiden att svänga ihop en så facinerande film till mig!
TACK OCH BOCK!! :woot:

Ungefär 2-3minuter in i filmen får jag syn på min bil i reportaget om Porsche Sportclub från 1988 el 89. Oftast ligger den i mitten eller längre bak i fältet och jobbar.. Mystiken tätnar!. Är det nån som vet vem som kör och äger bilen vid det här tillfället?? Ca 4min vidare får jag syn på min älskling tryckt både på vänster bakskärm och höger framflygel

Filmen fortsätter med att ett sällskap åker ner till Ringen och kör.
Där får jag syn på mina fälgar sittandes på en annan vit Turbocup. HeHe rena historie lektionen för mig och min bil och även tillbehören på den .. Men jag tror även att min bil är med på denna Tysklands tur eftersom jag tycker mig känna igen den sista vita 944:an som ger sig ut på ringen! Jag har även personliga anteckningar i bilens dokumentation från 88 el 89 med utrustningslistor m.m från ett Ringen besök!
Är det nån som var med vid dessa tidpunkter som kan ge mig mer information om min stackars bil och vem som kört den vid olika tillfällen??
Hhhhmm Jag undrar förresten vart orginal fuchsen till bilen som syns i filmen tog vägen...

Resten av filmen var oxå GRYM med alltifrån DTM, Carrera Cup, Journalfilm från ringen m.m m.m!

Imorgon skall jag titta på CD-romen han skickat mig oxå

Sov gott!!

Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Re: Min TURBOCup en ledsen filmstjärna!?

Puppan skrev:
Hejsan gott folk

Här sitter man mitt i natten och har precis tittat på filmen Peeter skickat mig, otroligt skojigt faktiskt och inte det minsta trött är man

Vill börja med att tacka Peeter för att han har tagit sig tiden att svänga ihop en så facinerande film till mig!

Ungefär 2-3minuter in i filmen får jag syn på min bil i reportaget om Porsche Sportclub från 1988 el 89. Oftast ligger den i mitten eller längre bak i fältet och jobbar.. Mystiken tätnar!. Är det nån som vet vem som kör och äger bilen vid det här tillfället?? Ca 4min vidare får jag syn på min älskling tryckt både på vänster bakskärm och höger framflygel

Där får jag syn på mina fälgar sittandes på en annan vit Turbocup. HeHe rena historie lektionen för mig och min bil och även tillbehören på den .. Men jag tror även att min bil är med på denna Tysklands tur eftersom jag tycker mig känna igen den sista vita 944:an som ger sig ut på ringen! Jag har även personliga anteckningar i bilens dokumentation från 88 el 89 med utrustningslistor m.m från ett Ringen besök!
Är det nån som var med vid dessa tidpunkter som kan ge mig mer information om min stackars bil och vem som kört den vid olika tillfällen??
Hhhhmm Jag undrar förresten vart orginal fuchsen till bilen som syns i filmen tog vägen...

Resten av filmen var oxå GRYM med alltifrån DTM, Carrera Cup, Journalfilm från ringen m.m m.m!

Sov gott!!

Jag är på kick-off i Sandhamn, så jag har inte gått och lagt mig ännu!!!!
Jag har för mig att Anders Larsson rattade en vit TurbOCup på någon ringenkurs vid den tiden du nämner.

CI

Här sen Dec 2002

Puppan skrev:
Hejsan gott folk

Sov gott!!

Nu blir jag nyfiken! Vad är det för film och finns det någon chans att få tag i den? Lägga upp den här? (Såvida den inte är "på VHS... )

MVH
Andreas
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002

Puppan skrev:

Ca 4min vidare får jag syn på min älskling tryckt både på vänster bakskärm och höger framflygel

Det är som jag brukar säga om min Turbo Cup, som förekommer i samma film:

Endast körd på söndagar, av äldre herre.

Att det sen är Koit Vertee som pinat den massor med varv runt Ringen är en annan sak......

Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

zeddie skrev:

Nu blir jag nyfiken! Vad är det för film och finns det någon chans att få tag i den? Lägga upp den här? (Såvida den inte är "på VHS... )

MVH
Andreas

Filmen som är en presentation av PorscheSportClubs tävlingar 1988 eller 1989, är på c:a 8 minuter och visar racesekvenser från en del svenska banor på deras tävlingar. Originalet är ett VHS-band som jag kopierat åt Puppan eftersom hans bil ev fanns med där. Jag har även gjort en digital version av den som Fredrik Å har fått, för att hans Turbo Cup fanns med i den filmen.
Tror ni någon i Porschklubben blir sur om man skulle lägga ut den filmen på nätet?
Den säljs väl knappast längre?!?

Allmänt banåkaforum
929 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande