| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
|
25 besök senaste veckan (83113 totalt) |
|
Då var det dags för årets Scuderia Hanseat. Som vanligt har jag låtit mig övertalas och har med mig 4 kunder till med egna bilar köpta på Gallon & Larsen Bil
. Härmed lovar jag dyrt o heligt, att om det regnar på uppkörningsdagen, skall jag aldrig mer gå den kursen. Det har regnat varje gång, och bilen är så förbannat FETFEL gentemot de värsta konkurrenterna, när det regnar. Lägg då märke till att ingen av de duktigaste kör Porsche. När det regnar på Nordslingan, kör man med fördel med bakhjulsdrift och motorn FRAM.
Bilen har fått lite kosmetika, högre laddtryck, uniball upphängningarna, och en del annat. Även en vinge har tillkommit, då jag hade två "nära döden" upplevelser på Nordslingan i våras. Framför allt vill jag ha en stabilare bil vid hopp och inbromsningar. Behöver nog laborera en del med lutningen på vingen innan jag hittar rätt. Stressig vecka, då jag får streckköra hem nästa torsdag till Mantorp, för årets sista Swedish GT deltävling. Inte för att den betyder så mycket, blev GT4 mästare 2013 redan förra helgen på Knutan, men man vill ju ändå tävla .
Denna resan sitter det en ny Go-Pro kamera inmonterad, så nu skall det bli onboard-videos
Här lite bilder på Lillebror:
_________________ Peter Larsen |
|
http://www.youtube.com/watch?v=zEHEB
Håll tillgodo med det torraste varvet under Scuderian, som annars var ordentligt blöt. Banan är fläckvis fuktig, men mestadels gick det att köra fullt. En och annan del var som vanligt sen att torka, o sen började det regna igen..... 4 gigabyte har blivit till 1,5, så den hackar lite grann.
_________________ Peter Larsen |
Lurar vet jag inte men visst är det av intresse.
Vi får se . . . . Men först ska vi se till att min BMW levererar som tänkt. Sist på Kinnekulle , blev (2a) så rullade det på mycket bra. ( Film ligger nu ute på tuben ) Sök : Ercup Tornado så tror jag du får träff. Clean !!! såg första varvet , nice !!!! 13 Oktober kör vi sista racet. Hakkapeliitta race kanske :-) _________________ T.Soderberg Tornado Racing BMW M3 3.2 L Allt i Däck Falkenberg #68 |
|
Läckert ljud!!
F*N vad gott den låtar... och går inte minst! Hvad är det för toppfart?! Ser ut at gå rejält ner Döttinge Höhe i all fall..
_________________ Kim Frederiksen Nissan S14a -97 2.2 Mazworx BMW 325iM Touring <--- Saknat.. Famous last words: I feel very confident behind the wheel of this car... |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
Porsche Cayman GT TURBO Rennsport Sverige Edition
|
25 besök senaste veckan (83113 totalt) |