Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (19356 totalt) |
Hej!
Idag hämtade jag min nya orginaltank som jag köpte genom bildelsbasen. Ord som *nybytt* *fint skick* nämdes i annonsen men ett litet hål som dem gjort vid tömning och det visste jag ju om att det skulle vara såklart. Men att tanken legat på havets botten i några år hade jag inte räknat med när man nämer sådana ord i sin beskrivning. Köpte den genom Ekholmsbildemontering i Kumla för den som vill veta om det. Kan ju vara bra att veta beroende på hur dem väljer att göra med detta.. Men hur som helst en ny tank var det som var kvar att göra nu innan mappning så hoppas på att få fram en ny lite kvickt nu. ![]() _________________ Rasmus Hallberg |
Mappad nu och laddar 1bar rör på sig friskt. Slår loss hjulen på varenda växel ialla fall.. Men en lamelldiff med lägre utväxling måste införskaffas då den har lite tråkigt toppfart nu..
Sedan återstår lite bromsfix. har bromsvåg på bilen nu men då jag kör 4kolvsok fram och std 1kolvsok bak blir skillnaden mellan kolvarean väldigt stor så får ta en liten kik på det. _________________ Rasmus Hallberg |
Hej!
Igår vart det fredagsrace på Emmaboda flygfält. Tänkte att det kunde vara kul att hinna pröva bilen något iaf. han med tre omgångar på konbanan. första rundan ut körde jag lite som jag ville och provade om däcken greppade något. Andra och tredjegången försökte jag iaf hålla bilen på konbanan vilket gick men inte som jag ville. Vart svårt med orginalstyrväxel utan servo..Kan tänka mig att det såg kul ut utifrån..Men jag vet iaf att snabbaste tiden för dagen hade någon på 1.01 någonting och jag körde på 1.02 någonting som snabbast så tog mig runt iaf. Så om jag inte säljer bilen nu får det bli lite chassiuppdateringar och servo ![]() Lastad på släpet. Gick precis om man plockade bort kofångaren. ![]() En bild som jag hittade på Facebook. ![]() Fick även dit listerna idag. ![]() _________________ Rasmus Hallberg |
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (19356 totalt) |