Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
10340 besök totalt |
SÄLJES: Fabriksbyggd Clio Cup 2004. BYTE BYTE!
Renault Clio Cup 2004 med sekventiell 6vxl sadev låda. Alltså ingen ombyggd gatbil. Den har aldrig tävlats med och jag har ägt bilen i 5år och kört enbart träning o track-days. Innan dess va den extra övningsbil till Jonathan Palmer motorsports clioflotta på Bedford i England. Bilen har både av mig och Palmer servats utan hänsyn till kostnader. Sadev lådan har renoverats av Palmer innan jag köpte den och sedan dess i stort körts med koppling på uppväxling och ALDRIG utan koppling på nerväxling. Många timmar återstår innan isärtagning för totalservice. Bilen är till skillnad mot de flesta i England o Frankrike av denna årsmod helt i orört originalskick. Prestandarden är på grund av sin låga vikt helt möjlig att köra jämnt med Clio Cup 3 (2012 års modell) vid lika förare. Har gjort det bl.a på Spa o Knutstorp. Motorn är som på alla cup bilar standard 2,0L R04. Standard utrustningen känner nog du som är intresserad till, som centalt brandsystem, bromsvåg osv. Den har det extra som gick att få från fabriken 2004: 2 stolar, uppvärmd vindruta, Ljus fram. Extra tillbehör är: Oljefilter på sadevlådan för ex långa körpass. Blinkerindikator uppe vid instr. brädan. Nyare ratt med rak underdel. (ej den på bilden) Ett nyare sabelt 6 punkt bälte (ej det på bilden) För att få in lite mer luft i bilen har jag låtit montera ett luftscop från Renaults rally avdelning. Bilen har aldrig varit krockad så vitt jag har kommit fram till. Mycket av slitdelarna är utbytt de senaste åren, bromsar mm. Service med nya oljor i låda o motor den 22 april i år. Motul naturligtvis, det är ju en fransman. Är du allvarligt intresserad så kan du få åka med ett par varv på fredag 26 april (idag om 2 dgr) på Mantorp. Glöm då inte ta med din utrustning. Ett exemplar i detta skick i England kostar mellan 120 och 140.000kr. Men nu är det ju "dåliga tider" så mitt pris är 95.000kr. Inkl 2 uppsättningar fälg o däck. Mejla mig om du är intresserad för ytterligare frågor eller med ditt tel nr så ringer jag upp. Tar gärna en bakhjulsdriven bil i byte som är gatregad, billigare eller dyrare. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ hans weinhöfer |
Satan så ball bil
![]() ![]() _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Finns bilen fortfarande kvar?
Kontakta mig är du snäll så jag kan få ställa några fler frågor angående den. Med Vänlig Hälsning, Lars Karlsson, 073-6747408 _________________ Lars Karlsson ...Kör Renault Clio Sport -01 Grupp N i Rally och Renault Laguna "kitcar" (fd STCC) i SSK serien... |
Några exakta tider har jag inte på våra banor i Sverige eftersom jag kör enbart för o ha kul mest på track-days. På Hyllinge träningsdagar på Knutstorp har det blivit lite tidtagning av andra som stått utanför banan dock och ett ärligt svar där är att bilen gör tider ca 1-2 sek långsammare än än ny Clio med den tyngre större karossen. Detta betyder mellan 1,09 och 1,11 beroende vem som är bakom ratten:)
Det skall då noteras att motorn är helt original otrimmad (som alla cup bilar) och en enklare mappning trimmning för ex långlopp, får ner tiderna betydligt. _________________ hans weinhöfer |
Hej, undrar om det finns några papper som ,reg.bevis eller liknande,som gör möjlig att exportera bilen ner till Bosnien, eller om Du vet hur går man till vägar? Jag är intresserad av denna bil,men vill gärna kolla upp vad är som gäller .Mvh Fuad.
_________________ Fuad Smajic |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
10340 besök totalt |