Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bränslepump
975 besök totalt
filipbottcher
Lund
Här sen Feb 2009

Trådstartare
Bränslepump

Tja,
Går i tankarna att montera fuelcell i bilen vilket medför att jag får skippa orginal bränslepump som sitter i e30 tanken. Hur fungerar det med bränsletrycket? Måste den nya pumpen matcha trycket som orginalpump levererar? Eller löser returen / bränsletrycksregulatorn detta själv?

Handlar om en e30 318is

Med andra ord, kan jag köpa vilken pump som helst sålänge den levererar lika bra / bättre än orginalpump?

Tacksam för hjälp!

BMW e30 318is -88
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re: Bränslepump

filipbottcher skrev:
Tja,
Går i tankarna att montera fuelcell i bilen vilket medför att jag får skippa orginal bränslepump som sitter i e30 tanken. Hur fungerar det med bränsletrycket? Måste den nya pumpen matcha trycket som orginalpump levererar? Eller löser returen / bränsletrycksregulatorn detta själv?

Handlar om en e30 318is

Med andra ord, kan jag köpa vilken pump som helst sålänge den levererar lika bra / bättre än orginalpump?

Tacksam för hjälp!

Om du skaffar en pump som leverar 3-4-5ggr så mycket som original finns det en chans att original bränsletrycksregulator, returrör etc inte kommer räcka till.
Men om du väljer en pump i storleksordningen original och kanske 30% bättre flöde borde du slippa problem.

Uppsala
Här sen Feb 2003

Re: Bränslepump

filipbottcher skrev:

Ja, så länge den inte är dimensionerad för 800hk och överrumplar bränsletrycksregulatorn kommer vilken pump som helst som kan leverera 3 bar och soppa för 150hk att fungera (dvs. i stort sätt alla du kan få tag i).

P.S. Jag har kört is:ens BTR på 5 x 430cc spridare (en Audimotor) och den fungerade fint...

Bränslepump
975 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande