Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1 besök senaste veckan (2382 totalt) |
R-däck till 997 GT3 RS
Jaha..inte kanonakut, men det börjar helt klart närma sig ett köp av en ny omgång r-däck till RS:en. 235/35 resp 305/30 19 Har som säkert många känner till envisats med att köra på R888. Har dock sett att det poppat upp en hel del nya alternativ som ju därför borde vara lite mer moderna.. Frågan är bara vad man skall kolla på? Dom nya Michelin PSC2 verkar helt klart intressanta. "Gummi-Johan" skrev ju en tråd om dom.. ![]() Vet inte om jag tycker att det framgick vad han egentligen tyckte själv..var mer ren fakta..men om nu Michelin gör en uppgradering på sina Cupdäck så bör det ju vara bra. Sen har vi givetvis Pirellis P Zero Trofeo R. Hittade denna pdf.. http://www.pirelli.com/mediaObject/p Verkar annars svårt att hitta info om detta däck.. Vad har vi mer? Kanske Continental ContiForceContact?? Vad vet jag..? ![]() Någon som känner för att sprida lite mer ljus i ämnet? _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
Beror ju lite på vad du är ute efter, Michel är ju det solklara valet, sen att dom varit lite halkigare i vått och priset vart lite högre förr men nu är det bättre pris läge
kört dom flesta däcken som finns och inget går så bra som michi på porsche _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
Re:
Du har kanske rätt.. Det enda är att de flesta som jag känner som kör cup däck på GT2/3 klagar på att däcken inte håller. Att dom inte alls går att jämföra med gen1 i 18". Men visst, enligt vad man säger så skall väl Cup2 vara mer eller mindre helt nytt, så det problemet är kanske borta nu. Pirelli Trofeo R känns för mig lika intressant som Cup2. Minns inte var jag såg det , men om jag inte minns helt fel så slog det väl alla konkurrenter på fingrarna i en test, både på torrt o vått. Problemet med det är kanske att det verkar vara lite klurigt att få tag på samt att prislappen är vältankad. _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
Här var testen:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article 1st: Pirelli P Zero Trofeo Dry: 56.9 seconds Wet: 85.7 seconds Misc: 44.6 kgs 2nd: Continental ContiForceContact Dry: 57.2 seconds Wet: 85 seconds Misc: 41.8 kgs 3rd: Michelin Pilot Sport Cup Plus Dry: 57.3 seconds Wet: 87.3 seconds Misc: 44 kgs 4th: Dunlop SportMaxx Race Dry: 57 seconds Wet: 90.2 seconds Misc: 44.2 kgs 5th: Toyo R888 Dry: 57.9 seconds Wet: 102.4 seconds Misc: 50.8 kgs _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
1 besök senaste veckan (2382 totalt) |