| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Falkendäck's hållbarhet?
|
2730 besök totalt |
|
Falkendäck's hållbarhet?
Hej, Första inlägget här kommer med en fråga gällande däck. Efter att ha använt sökfunktionen så hittar jag i alla fall inte riktigt vad jag letar efter så jag testar med ett nytt inlägg. Jag har kört runt med Falken FK-451:or och de höll katastrofala 680 mil i fram trots relativ lugn körning(alltså vanlig gatåka, inget rejsande på bana eller så...). Hurdan är Er uppfattning/erfarenhet av dessa däck? De håller katastrofalt kort tid för min del, men har ganska bra grepp innan de blir i varmaste laget då de upplevs som såphala. Bak slits de inte mycket, men jag menar... 680 mil... Det är ju ingenting...?? M.v.h. J |
||||
|
ditt första svar blir att uppdatera din signatur med ett fullständigt namn
mvh forum-
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Kör inte just 451 orna utan med ze-512 och de har då hållt hyfsat bra tycker jag, en och en halv sommar med lite konbana och slutligen dödsstöten på Kinnekulle. Körde rätt mång amil med de, men har itne direkt någon exakt koll!! Ur min mening eminenta däck, och däckhandlraren rekomenderade 512 före 451 då de är jäkligt kinkiga med rätt däcktryck och så var det något mer negativt med dem.. Minns inte vad bara!
|
||||
|
Prova att spinna mindre när du kör!
Jag hade FK-451 på min M5:a och det höll väldigt bra när man körde som folk. Konbanekörning blev däcken dock inte så glada över. De såg ut som fiskfjäll i ytterkanten efter att man hade tagit i en smula. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
Mina FK451 har hållit 1500 mil inklusive 30 varv på Nürburgring och jag tror att jag kan köra med dom detta året ut också. 500 mil till kanske?
Dom har iofs inte rullat på våra svenska banor, isåfall hade dom nog inte hållit lika bra. Här kör jag ju betydligt fler varv på raken och däcken blir ju då väldigt varma och det innebär slitage. Min negativa camber på 2.8 grader fram, verkar hjälpa till att hålla dom jämnslitna. Nu har jag köpt likadana däck till bruksbilen eftersom jag har varit så nöjd med dom. _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Jag kör till 99% med antispinnen inkopplad så det är nog inte där boven är. Direkt efter däckbytet gjordes en 4-hjulsinställning och däcken var jämnslitna över ytan, däckstryck 2,9-3,0 bar på 215/40-17. Jag kanske helt enkelt fick måndagsexemplar? Tack för feedbacken. M.v.h. |
||||
|
Min 451 har jag kört 150mil och 157varv på Rudskogen sen så fick dom gå en eller om det var två träffar på kinnekulle också, har ca 5-6mm kvar.
_________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||
|
|
||||
P.S Gäller det bara vissa forumsanvändare och inte alla? Väldigt många bryter den reglen verkar det som... D.S M.v.h. J |
||||
Det gäller alla forumanvändare... tycker inte man ser så många som 'slarvar' EDIT: Själv har man ju sitt namn på tre ställen numera ser jag
|
||||
du läste väl igenom forumreglerna noga när du registrerade dig
där står allt som gäller. att inte skylta med sitt namn har ytterst få blivit godkända(förmodligen färre än 10st) att ha och det efter att förklarat sin speciella situation för magnus. om du ser ngn med ofullständigt namn som du undrar över, så pm:a mig eller ngn annan moderator, så kollar vi på det. det brukar vara några nya varje vecka som missar detta. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
okej.
Nä, mig spelar det ju ingen som helst roll. Jag var mest nyfiken kring varför regler bara gäller vissa individer men jag har nu fått en förklaring ovan (...de som har speciella skäl...?) så det är ju helt okej. Tack för det. M.v.h. J |
||||
![]() |
Däck för banåka
Falkendäck's hållbarhet?
|
2730 besök totalt |

