Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 1 besök senaste veckan (295892 totalt) |
Såja, då var säsongen över för i år.
Började ganska trevande med.. 2013.06.14 med PCS på Falkenberg 2013.07.05 med Procedural Racing på Anderstorp 2013.07.09 med MOM Event på Ljungbyhed ..men avslutades med lite mer stil.. 2013.09.17 med Porsche Club Francorchamps på SPA 2013.09.18 turistkörning på Nürburgrings Nordslinga 2013.09.19 turistkörning på Nürburgrings Nordslinga 2013.09.20 turistkörning på Nürburgrings Nordslinga ..känns som jag glömt nåt.. Visst ja!! Detta.. ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Tack så mycket! Kvällskörning är helt klart grejen.. ![]() Om jag åker ner fler gånger så blir det inte över någon helg. Denna gången var det runt två timmars körning tre kvällar i rad. Den ena gick bort pga envist regnande, men på de andra två hann jag med 9 resp 7 varv..utan stress. Även parkeringen var som ett himmelrike. I princip var minst hälften av platserna tomma hela tiden.. :-) Bilen på parkeringen direkt efter: ![]() Kommer en utförlig reserapport längre fram.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
![]() Då skall vi se om vi kan få till en riktig reserapport.. ![]() Det hela började som det gjort många gånger tidigare, på Shellmacken vid Lockarp i Malmö. Tidig morgon, måndag den 16 september 2013.. Här träffades ett tappert gäng PCS:are, alla utom en i Porschar..med en kraftig överrepresentation av RS:ar.. ![]() Efter att kört genom hela Danmark med vindrutetorkarna jobbandes stenhårt ![]() ![]() ![]() ..och innan vi hann reagera stod vi parkerade för lunch någonstans i Tyskland, halvvägs till Francorchamps. ![]() ![]() Väl framme i Francorchamps blev det en kort omväg via biltvätten i Malmedy och Hotel De La Source för registrering, innan vi till sist körde till Rue de Pommard 220 och Le relais de Pommard. ![]() På kvällen var det som brukligt en rejäl middag från hotellets grill. Denna gången tror jag inte att vi fyllde hela restaurangen..tror det fanns något bord kvar som var ledigt.. ![]() ![]() ![]() När vi kom ner på banan på morgonen hade Francis & co fixat till en speciell sverigehörna. Inte så tokigt..precis bredvid Total-macken i depån.. ![]() ![]() ![]() Körningen under dagen var helt magisk.. ![]() ![]() Dagen innan..och även dagen efter..var vädret riktigt dåligt, kallt och med väldigt mycket regn, men på våran dag på SPA så höll det uppe och var t.o.m soligt under nästan hela dagen. Absolut rätt dag att ha tur med vädret, om ni frågar mig.. ![]() Klassisk vy ner mot Eau Rouge, med dom gamla depåbyggnaderna i bakgrunden ![]() Lite osäker, men jag tror att även denna bild är tagen på samma ställe, på väg upp ur Eau Rouge. ![]() En av mina favouritkurvor.. Har sett många namn på den, Pouhon och Double Gauche är två av dom. ![]() Tre bilder vid La Source ![]() ![]() ![]() Dagen efter var vi ett gäng som skulle vidare till Nürburg. Vi körde i gemensam trupp och valde att "undvika motorvägar" på GPS:en för att få se lite mer. Har gjort detta tidigare för flera år sedan..och det vi upptäckte var att belgarna och tyskarna i princip inte kan haft någon form av vägunderhåll sen jag var där sist. Vägarna var bitvis katastrofalt dåliga. Mycket värre än vad jag någonsin sett i Sverige. ![]() ![]() ![]() ![]() Jaja..fram kom vi i alla fall..och upplevelsen av den turen kommer nog att sitta kvar i minnet ett bra tag.. ![]() Efter incheckning hos systrarna Daun och lunch på Paddock kom vi på att uppkörningen för Scuderia kursen höll på som bäst. Vi drog bort till Pflanzgarten och kollade. Själv gillar jag att plåta banan, lätt sovande, utan bilar och jag hann ta några bilder innan gruppen med RingRunners gubbar kom dundrande. ![]() ![]() Respekt och hatten av, för jag fattar inte hur man kan köra så fort när banan är så blöt som den var. Efter att alla kört så kom större delen av RingRunners runt för att titta där vi var. Pratade bl.a med Staffan Brödjegård och han berättade att det var första gången som han varit på kursen, utan en enda solstråle och med konstant regnande. Okej, tänkte jag..det förklara varför så många körde med hyrbilar.. ![]() ![]() Torsdag! Ny dag, nya möjligheter.. ![]() Hur många vet vad detta är?? ![]() En ledtråd? Man kan säga att det ganska tydligt visar vilken religion som gäller här.. ![]() Die Ruine der Nürburg.. Antar att dom vill utnyttja ROT-avdraget..eller..!? ![]() ![]() En rondel, som var ny för mig, precis vid T13. Ganska häftigt med lite siluett över byn.. ![]() ![]() På tal om respekt och hatten av.. ![]() Mannen med Scuderiakeps och blå jacka snett i mitten av bilden, Yngve Johansson, firade 50 år i år..50 år på Ringen!! Det ni! Kom igen när ni varit där i 50 år.. Försökte försiktigt flika in att jag också firade..5 år på Ringen. Dom blev inte riktigt lika imponerade.. ![]() ![]() Världens mest idiotiska bygge! Tror aldrig att jag kommer att förstå mig på detta.. ![]() Shoppen på plan ett vid infocentert var ständ så vi drog oss omgående en våning upp till den stora shoppen. Visst fanns där en hel del, men sortimentet var väldigt urplockat och bristfälligt. Kollade istället in denna Manthey 997 GT3 som rullades in när vi var där. ![]() Visst..det är lite blingigt, men jag skulle mycket väl kunna tänka mig en kolfiberhuv på min RS. ![]() ![]() Klassisk vy! Inte mycket att tillägga här.. ![]() ![]() Detta var ju onekligen lite lockande. Nära till allt man behöver.. Kan det bli bättre? ![]() ![]() ![]() ![]() En av kompisarna i RingRunners hade ett bekymmer som han undrade om vi kunde hjälpa till med. Han skulle direkt till Zürich med flyg, men hans RS 4.0 skulle till Sverige.. Nån ledig förare som kände sig manad?? Jag fick förslaget att ställa min bil i Nürburg och hänga med ner i Oktober och hämta hem den.. Grymt lockande..men det kändes bäst att inse de ekonomiska begränsningar som man trots allt har.. ![]() (givetvis löste vi problemet så bilen kom hem) ![]() Efter detta var det dags för lunch! Vädret var helt okej, så pass att t.o.m solen stack fram lite då o då, vad kan då vara bättre än lunch på Christa's!?! ![]() Efter lunchen körde vi vidare in till Bredischeid och Adenau. ![]() Påsläppet och vägen upp mot Ex-Mühle och Lauda Links.. ![]() Raksträckan innan Breidscheid mot Wehrseifen. ![]() Plåtade hej-vilt!! ![]() ![]() Hur många har lagt märke till denna skylt? ![]() ![]() ![]() ![]() Tänkte först ta denna bilden som en kuggfråga, men sen insåg jag att jag har med proffs att göra. Alla hade säkert sett att det är Wehrseifen, även om bilarna står åt fel håll, eller hur?? ![]() ![]() ![]() ![]() Ex-Mühle sett från Wehrseifen.. ![]() Kan nån förklara för mig varför dom har vänt banan upp o ner?? ![]() ![]() Såja..ännu en dag som gått till ända.. Konstaterar att det är riktigt mysigt att vara i ett lätt sömigt Nürburg. Väldigt långt från de sista två gångerna när det stod svenska Porschar precis överallt.. ![]() ![]() Fredag! Vad kan vara bättre än att gå en sväng bortom GP-banans depå och kolla på förberedelserna och kvalet inför Blancpain Endurance Series som skulle vara på helgen? Sagt och gjort! Denna lilla butiken i Altes Fahrerlager hade jag missat. Alltid kul när man hittar nåt nytt.. ![]() ![]() Blancpain Endurance innehåller en hel massa klasser, bl.a var där en himla massa Laborghini. ![]() ![]() ![]() Hur många Gallardo vi såg är meningslöst att räkna ihop, men Lamborghini Aventador räknade jag till 4st på en och samma dag. Som Ola sa.. -Dussinbil? ![]() ![]() Varför har man inte en sån här trailer när man skall till Knutan?? ![]() Eller en matchande röd RSR..? ![]() ![]() En 100% kolfiberfolierad dragbil..och trailer.. Kanske förklarar prislappen på Pirelli Trofeo R!? ![]() Den ena luftkylda gammelelvan efter den andre! Ljudet av dessa gick givetvis inte av för hackor, men det visste vi ju redan..eller hur!? ![]() ![]() ![]() ![]() Nytt och gammalt möts! GP-slingan och Nordslingan på samma bild.. ![]() Jaha..vad hittar man på efter detta då? Jo, om man heter Ola Schlyter så åker man och tvättar bilarna i Barweiler. Vi konstaterade dock att det var någon annan än Ola som var värsta puts-Nissen.. Inga namn..men vi som var där vet.. ![]() ![]() Efter tvätt körde vi till en Lamborghiniinvaderad ED-mack vid Döttinger Höhe. Soppa hade vi redan fixat, så Lambossarna var inget större bekymmer.. Nä vi var mer ute efter att kolla på mackens gigantiska utbud av modellbilar. Det och en kopp kaffe i deras nya kaffehörna.. (var i alla fall inte där när jag var där sist) ![]() Vita RS:ar is da shit!!! ![]() ![]() ![]() ![]() Kvällen avslutades som sagt med ett personbästa för min egen del. Extremt förvånad själv..och givetvis väldigt väldigt nöjd och glad.. Skulle jag gissat så hade jag gissat på runt 8.15, inte under 8.. Men i mitt fall är jag säker på att mycket ligger i att jag fick vara i fred på banan. Nästan ingen trafik alls, tror inte att jag såg bilar alls mer än vid kanske 5-7 tillfällen. Flygplatz och Wehrseifen var de enda ställen där jag känner att jag förlorade lite tid, kanske 4-5 sekunder tillsammans. ![]() ![]() Lördag.. Alla har åkt..bara jag kvar.. Snacka om lyx! En förmiddag helt för mig själv i paradiset. För visst är här vackert!?! ![]() ![]() Känner både ödmjukhet, tacksamhet och glädje över att jag denna gång inte kom närmare än så här. Men men, vi skall alla den vägen vandra..frågan är om det räcker med en gång.. ![]() ![]() Shopping!! ![]() En back med Bitburger Stubbi måste jag bara få med mig hem!! ![]() Kostade även på mig en promenad genom Adenau, hur mysigt som helst!! ![]() Ett känt matställe, eller? ![]() ![]() Själva ordet "sagolikt" säger allt, eller hur!?! Passade förresten på att låna toaletten på hotell Blaue Ecke..gick hur bra som helst.. ![]() En R8:a hade inte alls suttit fel på något vis! Denna verkade lätt uppgraderad för bankörning.. ![]() ![]() ![]() Svenska flaggan hängde högt! Visst dom att jag skulle hälsa på..? ![]() ![]() Efter Adenau, innan lunch, blev det en sväng till Quiddelbach för att kolla på banan. Mot Quiddelbacher Höhe ![]() Borgen från detta hållet.. ![]() Quiddelbacher Brücke från ett håll som vi oftast inte ser den från.. ![]() Från Hocheichen mot Quiddelbacher Brücke.. ![]() Mot Hocheichen.. ![]() Från Hocheichen mot Quiddelbacher Brücke..upp mot Flugplatz.. ![]() ![]() Som med alla underbara ting så måste även denna resa ha sitt slut.. För min del så avslutade jag med en pizza Hawaii på Christa's innan jag satte mig i bilen och körde hemåt. ![]() Körde runt lunch och sträckan Christa's Puttgarden avverkades på 5 timmar och 5 minuter. Lördag eftermiddag.. Ganska många personbilar i ganska högt tempo, men väldigt få lastbilar. Som övrig info: Vi körde A1/Bremen ut och hem och det tror jag var rätt. Flöt på mycket bra.. ![]() Jaha..det var nog det hela, tror jag.. Tanken med resan för min del.. ..sket sig totalt kan man nog säga.. Jag hade tänkt att det skulle vara "The Farewell Tour" för min del. Sälja bilen och köpa något mer "rumsrent".. Den idén kan man säga gick helt åt h_lv_t_ Redan efter SPA ertappade Tony (TA) mig med att prata om "nästa år". Hans reagktion: -Ja, han är botad!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
Grattis då för f..
![]() Jag är inte bitter ![]() Sen att du gör det efter smällen och att du skulle ta det lugnt denna "sista" gång är ju en gåta ![]() ![]() Varför kunde du inte kört så när jag åkte med ![]() Du snackade om någon film bakifrån, kommer den upp? Och då menar jag inte på Katrin ![]() _________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 ![]() |
||||
Re:
Tack för det Kenne!! ![]() Nästa mål?? Måste man ha ett..? ![]() I så fall är det nog att hålla igen på bankörandet i Sverige och istället satsa på en repris nästa höst. När det gäller Ringen har jag absolut inga mål alls. Att medvetet försöka slå min tid en gång till kommer jag aldrig att göra..100% garanti på det! Det som sker det sker, så är det bara.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Allvarligt Johan, hade du haft så lite trafig som jag hade..så hade du oxo kört sub8.. ![]() ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Tack för det Thomas! ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Tack själv!! ![]()
Bara kul om det uppskattas.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Snacka skit!! Du är visst bitter.. ![]() Visst håller jag med..varför kunde jag inte kört så den där septemberkvällen 2010? Kanske kan bero på att jag hade passagerare då och det inte var lite tyst och lugnt..ute på banan alltså.. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
Re:
Tack för det! Bara kul om det uppskattas.. ![]()
Kan bara hålla med.. Jag fattar det fortfarande inte riktigt. ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 41, 42, 43 >> 1 besök senaste veckan (295892 totalt) |