| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Dacktryck i Yokohama A005 slicks?
|
1163 besök totalt |
|
Tankte testa mina nya, begagnade, slicks pa Knutstorp pa tisdag kvall. Yokohama A005 i 190-bredd, bakhjulsdriven bil knappa 1000 kg, 140 hk. Nagon som har tips om vad som kan vara vettigt varmtryck i dessa? Har akt Toyo R881 innan med ca 1,9 i varmtryck vilket funkat bra om det kan vara en ledtrad? _________________ Rikard Ahlin |
|
Jag vet egentligen inget om slicks. Men eftersom ingen svarat så gör jag det.
Jag har ju fått får mig att man ska ha ännu mindre tryck i slicks då dom är ännu styvare. Jag tittade när dom justerade trycket på en Formel Renault V6 på anderstorp och då sänkte dom till 1.3 innan start. Då hade dom precis varmt däcken ett varv. Nu är ju inte din bil så lätt och har ju heller inte så låg tyngdpunkt. Men jag skulle nog provat 1.7 iallafall. Men det är ju en fördel om du kan pumpa sen om det inte blir bra.
|
|
Jag hade en tråd för ett tag sedan om trycket i slicks.. inte just yoko men lite läsning är det ju iaf..
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Du kan ju testmaila din fråga till Yoko o se om dom svarar.. funkade för mig när jag mailade Dunlop ju _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
![]() |
Däck för banåka
|
1163 besök totalt |