| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Burbåge M3 e36 vad är rätt val?
|
2135 besök totalt |
|
http://www.wiechers-sport.de/shop/ue JAg har letat över nätet en del men tycker det var lite komplicerat att hitta en lokal leverantör. Fullbur finns några som säljer men burbåge var det färre som hade. Man kunde köpa direkt från bundesrepublik, har jag valt rätt. Enl länk ovan? Nej, jag vil inte ha tuppen o Kenta som svetsar utan en färdig burbåge med bältessträva och gärna lackerad i bilens färg. Synpunkter o hjälp emotses tacksamt
_________________ Stefan Larsson |
||
|
Re: Burbåge M3 e36 vad är rätt val?
Hörde att du inte skulle komma i helgen på grund av att slicksen var slutsålda eller nåt
FH- racing är annars på plats och dom håller en hög servicenivå och säljer Wiechers produkter. Jag förmedlar gärna fredriks nummer så kan du plinga han när du känner för det. Wiechers kan troligtvis erbjuda dig nåt passande, möjligtvis med undantag för kravet på färganpassning ( ja om du inte lackar kärran mattsvart innan beställning) Lägg et PM om det låter intressant! Di väis hynsi kan u värp i nättlar....... _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Re:
Det gjorde jag också, och utöver att det är lite levtid så funka allt klockrent! Det jag minns från monteringen så var det god passform, eventuellt att en del av medföljande sortimentet av skruv/bult var lite i kortaste laget. Grejorna gick att beställa med eller utan mattsvart "lack" Jag tog med och lacken var lite lätt skavd och känns ganska tunn i kvaliteten FYI _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
|
Re:
+1 Lacka får man nog dock, som Johan skriver, göra här hemma. Men skall du bara ha båge? De har ju varianter som även skyddar de främre extremiteterna utan att du måste göra åverkan på bilen. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
Att beställa nån typ av sonderlackirung verkade enl formuläret vara möjligt. Priset blev inkl detta, 800 euro. Och dom verkade enl tyskt maner inte röra ett finger innan man satt in pengar till dom. Det känns alltid lite knasigt med såna där inbetalningar till nån långt bort...
_________________ Stefan Larsson |
||
|
Jag köpte min bur från www.heigo.de Mycket bra passform och kvalité!
_________________ Raymond Andersen |
||
|
Re:
Vilken modell beställde du? Vad gick det på med frakt och allt?
_________________ Tobias Flemgå'rd |
||
|
Har köpt mycket direkt från Wiechers som företag. Som du säger så är det förskottsbetalning som gäller innan dom gör något. Leveranstiden kan vara ganska lång. Räkna med iaf 6 veckor från pengar gått in tills du har något hemma vi dörren.
Men jag har alltid varit nöjd med allt från kundservice till färdig produkt. Inbillar mig att Heigo håller snäppet högre kvalitet dock _________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
||
|
Ring Viktor på Schmiedmann, han kan beställa en Wiechers åt dej om du inte redan har gjort det
Jag har själv en sån med X och H-stag, enda var att H-staget var lite långt så fick slipa in det och att plattorna på baksträvorna fick jag banka lite på för att passa in dom bättre mot hjulhusen, annars är passformen bra Regga med helbur går inte men halvbur funkar, behöver dock ha org. bromsar, org. ratt och org. bältesinfästning i stolarna fram vid registreringstillfället! (sen kan man byta tillbaka och dom kollar inte mer på det )
_________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||
|
Ring Viktor på Schmiedmann, han kan beställa en Wiechers åt dej om du inte redan har gjort det
Jag har själv en sån med X och H-stag, enda var att H-staget var lite långt så fick slipa in det och att plattorna på baksträvorna fick jag banka lite på för att passa in dom bättre mot hjulhusen, annars är passformen bra Regga med helbur går inte men halvbur funkar, behöver dock ha org. bromsar, org. ratt och org. bältesinfästning i stolarna fram vid registreringstillfället! (sen kan man byta tillbaka och dom kollar inte mer på det )
_________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack
Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2135 besök totalt |