| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Besiktningsdäck
|
867 besök totalt |
|
Besiktningsdäck
Inte däck för banåka utan däck för besiktning... (dvs OT egentligen) Funderar på att lägga på en omgång gamla men mönstermässigt lagliga gatdäck på mina fälgar som jag tycker är för smala för mina R-däck. Två av dessa däck har dock sprickor mellan mönsterklackarna (vet ej varför, dom är va 5-6 år gamla). Kommer SBP att godkänna det? Vill nämligen köra slut på det sista på mina ej längre mönsterdjupsgodkända R-däck innan jag lägger på en fräschare omgång på dom breda fälgarna. _________________ Pär Hylander |
||||
|
Re: Besiktningsdäck
Behöver du fälgar med bes.godkända däck så kanske du kan låna av oss?? Kan nog skramla fram nåt..... _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
|
Tack för erbj men tanken med det ovan var mest att ha liggande för framtida återkommande behov. Får försöka bes i veckan men det går faktiskt att kränga på mina 18"-hjul med spacers (fast det ser inte klokt ut, man får in en knytnäve mellan fälg och bromsok ). Tanken var ju dock att avvyttra dessa 18":are och skaffa en uppsättning användbara 16 eller helst 15":are till MPSC-däck.
_________________ Mvh, Lisbeth Hylander |
||||
|
Ja, det var ju alltså jag som skrev det ovan, får börja kolla nogrannare vem som är inloggad. Tack för erbj Anders, men jag klarar mig denna gång. Var mer ute efter att kolla om det är en praktisk lösning att använda återkommande. Det är ju 4 smala fäljar som jag ändå ogärna använder _________________ Pär Hylander |
||||
![]() |
Däck för banåka
Besiktningsdäck
|
867 besök totalt |