| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318csn -90
|
3 besök senaste veckan (121399 totalt) |
|
Bilen kränger fortfarande lite mycket. Så idag passade jag på att montera mina nya droplinks som jag köpte för nå't år sedan.
Dom gamla går ju till mitt på bärarmen, MR² ca 0,3. Nu går dom till fjäderbenet, MR² ca 0.9. Två 51mm avgasklammor, biltemadroplink till Ford Mondeo en och bit "plattjärn" fastloppad mellan klammorna.
Nu återstår det bara att göra något bak. Funderar om man bara kan "bulta" på en till...
|
||||
|
Igår var jag på Sviestad och körde. Kul!
Nya droplinksen fungerade bra. Nu är bilen dock lite för hård fram. Måste nog styva upp bak eller nå't. Märktes att man låser upp mer med innerhjulet. Och så slets ytterhjulet mer när det understyrde lite och så. Eller så var det bara placebo.
Re:
Tack! Visst är det! Jajamensan! La upp lite video på dom i eftersnackstråden. Här kommer lite mer film. M3-jakt. _________________
|
||||
|
Det var ett tag sedan jag skrev något här. Har väl inte hänt så mycket, helt enkelt. Några banträffar har det väl blivit, men inget revolutionerande.
Planen är att köra på "säsongsavslutningen" på Sviestad 13 Oktober. Ska testa Kumho V70A för första gången på BMWn. Ska bli intressant att se hur dom fungerar.
Som jag skrev så är det dags för Sviestad imorgon.
Var tvungen att byta bromsbelägg bak. Dom gamla ATE-beläggen av standardtyp har ju trots allt suttit på sedan April 2009 och vart med på runt 40 träffar. Blir Biltema nu.
(F*n vad telefonen tar bra bilder ibland. )
Grattis till sub-10an Niklas!
(Måtte du inte byta till värre bromsbelägg, då går det nog för fort. )
Har kikat lite på dina filmer, du ser ut att ha bra mycket tidigare turn-ins än jag har... Får labba lite där om jag tar mig till banan nästa år. Och som Role skrev: Bra tryck genom Torparn!
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
|
Re:
Tack! Nja, det är väl halvhögt... Pappas Lotus har väl ~6 km/h högre, men det är väl en något mer potent bil.
Tack! Biltema FTW...
Jag har testat rätt mycket fram och tillbaka. Man ska inte köra onödigt långa spår när det inte behövs. Beror på bilen, är väl det som loggarna tyder på. Med BMWn funkar det rätt bra att vika in tidigt och så. _________________
|
||||
|
Läst igenom hela tråden nu
mycket fin bil du har!
Du har kört typ lika mycket som jag gjort under 4a år, visst är de kul att köra och inte bara skruva helatiden?
Vad har ni för planer iår? _________________ Henrik Åkeson http://www.facebook.com/AkesonRacing Sponsorer: Bjprace.com, Tibroreklamatelje.se, Cejn, T-parts.se, Schmidtracing.net |
||||
|
Re:
Tack! Visst är det.
Har nog inga planer alls faktiskt. Byta olja och bromsvätska. Och titta lite på handbromsen inför besiktningen. Köra några träffar på gatdäck tror jag. Egentligen borde jag nog ta mig i kragen och kasta in bågen.
Re:
Ser ut som ni får en fin kväll!
_________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
|
Re:
Det fick vi!
Det kom några få droppar men för det mesta var det sol och trevligt väder. Innan vi fick ut och leka på banan så var Mattias Andersson där med sin TTA-bil. Kul att se.
Sedan var det dags att sätta på fin-skorna och åka ut och ratta själv.
Lite film också: _________________
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318csn -90
|
3 besök senaste veckan (121399 totalt) |