Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Dauphine maxi 1960
<<   1, 2, 3, 4   >>
19631 besök totalt
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1332



Duktig med plåtsax och svets ser jag thumbs up
En stor portion tålamod verkar du ha åxå

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8841

Hjälpmoderator

Underbar touch med breddade plåtisar och navkapslar. Blir det en orginalkulör också för att förvirra ytterligare?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Re:

Maxi Dauphine skrev:
Den motorn som sitter i nu är bara för att passa in allt.
Fick tag i en motor i Holland en 182 med 5500 mil.


Den lär ju röra på sig rätt bra för jag misstänker att det inte blir våldsamt många kilo den ska släpa på? Finns ju rätt mycket godis att köpa till om det inte skulle räcka till

Misstänker att planen är original ECU iom att du har originalinstrumentering?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Re:

P.P. skrev:
Underbar touch med breddade plåtisar och navkapslar. Blir det en orginalkulör också för att förvirra ytterligare?

Den blir vitt med små blåa sträck.
Ska försöka hitta ett gammalt takräcke, skulle var snyggt på den bilen

_________________
Herman Pit
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Re:

Rolfson skrev:
Duktig med plåtsax och svets ser jag thumbs up
En stor portion tålamod verkar du ha åxå

Har renoverat en del bilar sålite van är man.
gick rätt fort började 15e Augusti(i år).
Bygga alubåtar vanligtvis men det är rätt lungt just nu.

_________________
Herman Pit
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Re:

Dignell skrev:
Maxi Dauphine skrev:
Den motorn som sitter i nu är bara för att passa in allt.
Fick tag i en motor i Holland en 182 med 5500 mil.


Den lär ju röra på sig rätt bra för jag misstänker att det inte blir våldsamt många kilo den ska släpa på? Finns ju rätt mycket godis att köpa till om det inte skulle räcka till

Misstänker att planen är original ECU iom att du har originalinstrumentering?

20 Kw/100kg får man ha för amatörbyggd fordon så det blir lagom med den motorn.

_________________
Herman Pit
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6166



Re:

Maxi Dauphine skrev:
... 20 Kw/100kg får man ha för amatörbyggd fordon ...

Dubbelkolla det med din SFRO-gubbe, för det där är mig veterligt inte antaget ännu. SFROboken skrevs innan det antogs och i och med ansvarsflytten till transportstyrelsen så las det på is.

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
tack ska kolla det.

_________________
Herman Pit
Citera
Magnus Janard
Stockholm
Här sen Sep 2005
Inlägg: 735



Härligt att du hittat hit! skoj med en Doffe till.
Du skriver vit med blåa sträck, som en 1093? isf ballt

kul att du har så bra fart på bygget, det verkar bli riktigt bra!

_________________
Hälsningar
Magnus Janard
Svänger med Renault Clio 16V, Dauphine "proto" och R8 Gordini samt bygger en Renault 4CV SPORT
Brummar det så är det kul !
Citera
pastaracing
Eskilstuna
Här sen Aug 2009
Inlägg: 620



Re:

2fast4u skrev:
Maxi Dauphine skrev:
... 20 Kw/100kg får man ha för amatörbyggd fordon ...

Dubbelkolla det med din SFRO-gubbe, för det där är mig veterligt inte antaget ännu. SFROboken skrevs innan det antogs och i och med ansvarsflytten till transportstyrelsen så las det på is.


Bilen kan ju bli lite tyngre annars
Mycket snyggt bygge annars, helrätt 'uppgradering'

_________________
Fredrik Stråhle

Alfa Romeo GT 1600 Junior -74
Mazda 3 MPS -10 (Såld)
Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004
Inlägg: 6166



Re:

pastaracing skrev:
2fast4u skrev:
Maxi Dauphine skrev:
... 20 Kw/100kg får man ha för amatörbyggd fordon ...

Dubbelkolla det med din SFRO-gubbe, för det där är mig veterligt inte antaget ännu. SFROboken skrevs innan det antogs och i och med ansvarsflytten till transportstyrelsen så las det på is.


Bilen kan ju bli lite tyngre annars
Mycket snyggt bygge annars, helrätt 'uppgradering'

Av nån skum anledning har jag flera hundra kilo bly i garaget ...

_________________
Ove Sponton

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Jag har lite bly hemma också. Ibland behöver man kompensera båtar .
Den här fick 300kg i aktern.

_________________
Herman Pit
Citera
Chris Ter

Här sen Jul 2004
Inlägg: 291

Namndispens
Namndispens

Kul projekt väntar med spänning på uppdateringar thumbs up

_________________
Chris Ter
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Ändrat ratten.
Var inte nöjd med höjden.
Nu är den perfekt i höjden och sikt.
Original pedalen från 5 gte åker också ut, tänkte köpa pedalställ istället.


_________________
Herman Pit
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Re:

Dignell skrev:
Ballt bygge thumbs up

Jag blir dock lite förvirrad när du skriver Clio RS 182 motor (F4R 738) sen är det bild på en F7R i bilen och sist en F4R-830 från en Clio 197/200. Vad ska du har för snurra i bilen egentligen?
Mårten det sitter en F7p från min R5, motorbalkar och coilovers kommer från den åxå, och mycket riktigt bilden på motorn är fel, skall i en sån som du har

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
volymmannen
Timmernabben
Här sen Apr 2007
Inlägg: 1013



Re:

Dignell skrev:
Maxi Dauphine skrev:
Den motorn som sitter i nu är bara för att passa in allt.
Fick tag i en motor i Holland en 182 med 5500 mil.


Den lär ju röra på sig rätt bra för jag misstänker att det inte blir våldsamt många kilo den ska släpa på? Finns ju rätt mycket godis att köpa till om det inte skulle räcka till

Misstänker att planen är original ECU iom att du har originalinstrumentering?
är ju 32hk original så borde bli viss skillnad.

_________________
Tony Petersson

Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Kan inte bli värre iallafall.

_________________
Herman Pit
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2813



Har du bockat buren själv? Är det "godkända" (SBF) dimensioner och kvalité?

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Ja och nej.
Hade inte tänkt och köra tävling så man behöver en sån bur.
Det finns en del företag här i Torsås som har fina maskiner och har jobbat med utveckling av grenrör förut, så lite kontakter ha man.

_________________
Herman Pit
Citera
elCrillo
Öland
Här sen Okt 2011
Inlägg: 2813



Snyggt blire!

Är på jakt efter nån som kan bocka godkända rör/dimensioner så småningom...

_________________
Crister Borg

Alfa Romeo 155 TS -95, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=119773
SAAB 96 Ninja, https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1744165#1744165
Citera
Maxi Dauphine
Torsås
Här sen Okt 2013
Inlägg: 52


Trådstartare
Visst fixa du rör då kan jag fixa resten.
Min är i 40x3 så det får duga, har det mest för att starka upp karossen.
Sånt rör till buren har de inte hemma.
17% chromestål till grenrör har de.

_________________
Herman Pit
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Dauphine maxi 1960
<<   1, 2, 3, 4   >>
19631 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande