Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Sabine på väg att lätta.
<<   1, 2
4655 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



PatrikT skrev:
Jag har svårt för att komma upp på högersidan efter högern för att komma bra in i vänstern precis som du skriver. Har du nått bra tips?? Går man för tidigt in i högern?? Sen är det lätt att fega i den blinda vänstern..Lurigt då det går över ett krön.


Jag lämnar en halv bilbredd till kurben på högersidan vid insvängningen. Med lite övning brukar det gå att få till bågen rätt så man tangerar högersidan i utgången.

Problemet tycker jag är sedan när man skall gå över i vänstersvängen. Försöker man stå på ordentligt så är det läskigt, fegar man och släpper av blir den ännu läskigare!!

För välbefinnandets skull brukar jag ha en något avvaktande metod där jag går med konstant stödgas tills jag ser att jag är på rätt spår genom vänstersvängen och sedan gasar jag på och kommer ut mot smatterstenarna, växlar "kort" till 5:an innan Sprunghugel (min bil är nedväxlad) och sedan neutral gas över krönet och sedan gäller det att hålla i hatten!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare
Forumägare

Anders Jonsson skrev:
....
Problemet tycker jag är sedan när man skall gå över i vänstersvängen. Försöker man stå på ordentligt så är det läskigt, fegar man och släpper av blir den ännu läskigare!!
...

Eller så fegar man som jag ytterligare lite till lite tidigare så blir det inte så läskigt

_________________
Magnus Thomé
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Jag har skrivit såhär i kursmaterialet:
7. Följ vänsterkanten ner i svackan(9:00:20) och sväng svagt höger, så att du med ett rattutslag hamnar intill, eller nästan intill, curbsen i höjd med stolpen som står utanför Armco-räcket(9:00:22).

8. Fortsätt med samma rattutslag, så kommer du automatiskt intill höger sida igen där curbsen slutar(9:00:25).

9. Följ högerkanten några meter innan du svänger svagt åt vänster.



Ja, trixet är nog att inte svänga in för mycket mot högercurbsen för tidigt.
När det går fort här, så vill bilen drifta ut mot vänster i den snabba högern vid 9:00:22,
så man får inte släppa ut den för långt ifrån kanten heller...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Peeter skrev:
Jag har skrivit såhär i kursmaterialet:
7. Följ vänsterkanten ner i svackan(9:00:20) och sväng svagt höger, så att du med ett rattutslag hamnar intill, eller nästan intill, curbsen i höjd med stolpen som står utanför Armco-räcket(9:00:22).

8. Fortsätt med samma rattutslag, så kommer du automatiskt intill höger sida igen där curbsen slutar(9:00:25).

9. Följ högerkanten några meter innan du svänger svagt åt vänster.



Ja, trixet är nog att inte svänga in för mycket mot högercurbsen för tidigt.
När det går fort här, så vill bilen drifta ut mot vänster i den snabba högern vid 9:00:22,
så man får inte släppa ut den för långt ifrån kanten heller...




Anders Jonsson skrev:

Jag lämnar en halv bilbredd till kurben på högersidan vid insvängningen. Med lite övning brukar det gå att få till bågen rätt så man tangerar högersidan i utgången.

Problemet tycker jag är sedan när man skall gå över i vänstersvängen. Försöker man stå på ordentligt så är det läskigt, fegar man och släpper av blir den ännu läskigare!!

För välbefinnandets skull brukar jag ha en något avvaktande metod där jag går med konstant stödgas tills jag ser att jag är på rätt spår genom vänstersvängen och sedan gasar jag på och kommer ut mot smatterstenarna, växlar "kort" till 5:an innan Sprunghugel (min bil är nedväxlad) och sedan neutral gas över krönet och sedan gäller det att hålla i hatten!


Attans va lätt det låter . Jag får torrköra tills i augusti. Då ska jag ner igen och prova. Förhoppningsvis går det bättre då. thumbs up

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



PatrikT skrev:
Attans va lätt det låter . Jag får torrköra tills i augusti. Då ska jag ner igen och prova. Förhoppningsvis går det bättre då. thumbs up


När i augusti skall du ner? Jag förhandlar med familjen om att vara nere helgen efter oldtimer GP. Kanske ses vi då?

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Peeter skrev:
Ja, trixet är nog att inte svänga in för mycket mot högercurbsen för tidigt.
När det går fort här, så vill bilen drifta ut mot vänster i den snabba högern vid 9:00:22,
så man får inte släppa ut den för långt ifrån kanten heller...

Som du sett på ung. fyra meters avstånd Peeter ( ) så har jag hitills kört som du rekommenderat. Men det var ju ganska långsamt och med en, åtminstone till viss del, understyrande bil.

Trots att proffsen vid förra veckan förarkurs menade att fram, bak, 4-hjulsdrift med mycke eller lite mos inte spelar så stor roll - tror jag att det gör det iaf.

-Anders, Patrik: Ni skall inte ner i september ist?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



BTG skrev:
Trots att proffsen vid förra veckan förarkurs menade att fram, bak, 4-hjulsdrift med mycke eller lite mos inte spelar så stor roll - tror jag att det gör det iaf.

-Anders, Patrik: Ni skall inte ner i september ist?


Istället? Både OCH! thumbs up

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Anders Jonsson skrev:
Istället? Både OCH! thumbs up


_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Anders Jonsson skrev:
PatrikT skrev:
Attans va lätt det låter . Jag får torrköra tills i augusti. Då ska jag ner igen och prova. Förhoppningsvis går det bättre då. thumbs up


När i augusti skall du ner? Jag förhandlar med familjen om att vara nere helgen efter oldtimer GP. Kanske ses vi då?


Jag ska ner och jobba i Tyskland i höst , så jag tänkte ställa bilen på ringen. Troligtvis kör jag ner den den 5-6:e augusti och stannar över helgen. Sen var min tanke att åka dit på helgerna och öva inför höstkursen. Det lär behövas om man ska hänga med i erat tempo. .

När är oldtimer GP?

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



PatrikT skrev:
Jag ska ner och jobba i Tyskland i höst , så jag tänkte ställa bilen på ringen. Troligtvis kör jag ner den den 5-6:e augusti och stannar över helgen. Sen var min tanke att åka dit på helgerna och öva inför höstkursen. Det lär behövas om man ska hänga med i erat tempo. .

När är oldtimer GP?


oldtimer GP är den 7-8 augusti om jag minns rätt. Nordsllingan är stängd fredagen den 6:e (de kör race där då!) men sedan är den öppen för turistkörninge 7 o 8 eftersom resten av OGP går på GP-banan.

Den helgen tävlar vi på Kinnekulle, sedan är planen att fortsätta söderut med familjen och anlända till Ringen den 12 eller 13:e och köra till på måndagen. Låter som om vi kanske ses där nere! thumbs up

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Anders Jonsson skrev:
PatrikT skrev:
Jag ska ner och jobba i Tyskland i höst , så jag tänkte ställa bilen på ringen. Troligtvis kör jag ner den den 5-6:e augusti och stannar över helgen. Sen var min tanke att åka dit på helgerna och öva inför höstkursen. Det lär behövas om man ska hänga med i erat tempo. .

När är oldtimer GP?


oldtimer GP är den 7-8 augusti om jag minns rätt. Nordsllingan är stängd fredagen den 6:e (de kör race där då!) men sedan är den öppen för turistkörninge 7 o 8 eftersom resten av OGP går på GP-banan.

Den helgen tävlar vi på Kinnekulle, sedan är planen att fortsätta söderut med familjen och anlända till Ringen den 12 eller 13:e och köra till på måndagen. Låter som om vi kanske ses där nere! thumbs up


Hej Igen Anders!
Initialt loggade jag in mig fel som endast RS6.
Nu är jag här igen, har aldrig hängt på forum av något slag tidigare så detta är helt nytt för mig.(endast hos Erik rs6.com ett tag på engelska) Så alla var snälla och mjukstarta mig, be nice, ha,ha.
Jag hoppas även vara nere någon gång under augusti/september kanske med något nytt i setupen eller kanske med annan bil.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



PatrikT skrev:
Det hoppas jag. Då får du lära mig allt du kan.


"Jag skall lära grabben allt jag kan"

"Nåja - det lär väl gå ganska fort"

för att citera Djungelboken.

Just nu uppstod det dock problem i planerandet. Grabben skall på fotbollsläger i augusti. Ligger just nu i hårda förhandlingar med berörda parter. För närvarande är det låsta positioner - hoppas på en lösningn inanna storkonflikt utbryter!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Sabine på väg att lätta.
<<   1, 2
4655 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande