Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4655 besök totalt |
Jag lämnar en halv bilbredd till kurben på högersidan vid insvängningen. Med lite övning brukar det gå att få till bågen rätt så man tangerar högersidan i utgången. Problemet tycker jag är sedan när man skall gå över i vänstersvängen. Försöker man stå på ordentligt så är det läskigt, fegar man och släpper av blir den ännu läskigare!! För välbefinnandets skull brukar jag ha en något avvaktande metod där jag går med konstant stödgas tills jag ser att jag är på rätt spår genom vänstersvängen och sedan gasar jag på och kommer ut mot smatterstenarna, växlar "kort" till 5:an innan Sprunghugel (min bil är nedväxlad) och sedan neutral gas över krönet och sedan gäller det att hålla i hatten! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Eller så fegar man som jag ytterligare lite till lite tidigare så blir det inte så läskigt ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag har skrivit såhär i kursmaterialet:
7. Följ vänsterkanten ner i svackan(9:00:20) och sväng svagt höger, så att du med ett rattutslag hamnar intill, eller nästan intill, curbsen i höjd med stolpen som står utanför Armco-räcket(9:00:22). 8. Fortsätt med samma rattutslag, så kommer du automatiskt intill höger sida igen där curbsen slutar(9:00:25). 9. Följ högerkanten några meter innan du svänger svagt åt vänster. ![]() Ja, trixet är nog att inte svänga in för mycket mot högercurbsen för tidigt. När det går fort här, så vill bilen drifta ut mot vänster i den snabba högern vid 9:00:22, så man får inte släppa ut den för långt ifrån kanten heller... _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Attans va lätt det låter ![]() ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||
När i augusti skall du ner? Jag förhandlar med familjen om att vara nere helgen efter oldtimer GP. Kanske ses vi då? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Som du sett på ung. fyra meters avstånd Peeter ( ![]() Trots att proffsen vid förra veckan förarkurs menade att fram, bak, 4-hjulsdrift med mycke eller lite mos inte spelar så stor roll - tror jag att det gör det iaf. ![]() -Anders, Patrik: Ni skall inte ner i september ist? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||
Istället? Både OCH! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag ska ner och jobba i Tyskland i höst , så jag tänkte ställa bilen på ringen. Troligtvis kör jag ner den den 5-6:e augusti och stannar över helgen. Sen var min tanke att åka dit på helgerna och öva inför höstkursen. Det lär behövas om man ska hänga med i erat tempo. ![]() När är oldtimer GP? _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||
oldtimer GP är den 7-8 augusti om jag minns rätt. Nordsllingan är stängd fredagen den 6:e (de kör race där då!) men sedan är den öppen för turistkörninge 7 o 8 eftersom resten av OGP går på GP-banan. Den helgen tävlar vi på Kinnekulle, sedan är planen att fortsätta söderut med familjen och anlända till Ringen den 12 eller 13:e och köra till på måndagen. Låter som om vi kanske ses där nere! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Hej Igen Anders! Initialt loggade jag in mig fel som endast RS6. Nu är jag här igen, har aldrig hängt på forum av något slag tidigare så detta är helt nytt för mig.(endast hos Erik rs6.com ett tag på engelska) Så alla var snälla och mjukstarta mig, be nice, ha,ha. Jag hoppas även vara nere någon gång under augusti/september kanske med något nytt i setupen eller kanske med annan bil. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
"Jag skall lära grabben allt jag kan" "Nåja - det lär väl gå ganska fort" för att citera Djungelboken. ![]() Just nu uppstod det dock problem i planerandet. Grabben skall på fotbollsläger i augusti. Ligger just nu i hårda förhandlingar med berörda parter. För närvarande är det låsta positioner - hoppas på en lösningn inanna storkonflikt utbryter! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4655 besök totalt |