Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 13041 besök totalt |
Re:
jag har ju kört "dragracing" på både mantorp o knutstorp med framgångsrikt resultat. Compacten förvånar ibland. Mantorp kom jag tvåa på men på knutan gick det lite bättre ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Re:
Ja din Compact skäms inte för sig, men i Master starter så körde du mot bilar med mindre än 286 hk inte mot bilar med 400+ hk ![]() Om jag gissar lite så väger din bil ca 1200 och har ca 200 hk = 166hk/ton, kan det stämma? Motsvarande för min är ungefär 1600 och 400 = 250hk/ton Men vist, hästarna gör ingen nytta om man inte kan få ner dem i marken förstås ![]() Vi få testa vid något tillfälle ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||||
Re:
Det blir väl inte ens ![]() Hur som, låt oss hålla oss till den svängiga formen av körning primärt, även om slalom med konor känns lite "Challenge serien". För övrigt Grattis till välförtjänade TA pokaler Solaric och Sjöströmarn! Ska bli spännande att se vad TA kan locka till sig nästa år.. Jag var med en gång i år men kände mig lite väl "grön" för att hålla på med det det där (2 bandagar i bagaget innan säsongen). Kul med ett tävlingsmoment dock. Intressantast för mig skulle vara om man körde vanlig bansträckning utan konor, färre varv och färre bilar på banan för att slippa omkörningar i största möjligaste mån (jag tittade mer i backspegeln än framåt för att inte vara i vägen. Misslyckades med det med, sorry Solaric!). Kanske omöjligt att arrangera men mina 2c. //Meijer _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Visst kan vi köra utan koner, men då är det inte reglerna TA för Standardbilar som gäller.
Montera in en helbur, strömbrytare, sexpunktsbälte, skalstol, klä dig från topp till tå i FIA-godkända kläder, samt fixa en vagnbok så kan vi köra utan koner ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||||
Re:
Förstod väl att det fanns en anledning till det hela.. De som är snabbast i TA har väl dock det mesta av de attiraljer du nämner..Försöker på alla sätt få handikap inför 2014.. =) _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Re:
Tackar Johan...du får bjuda på en provtur så lovar jag att stryka dej från 'repa i lacken' boken ![]() ![]() ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Re:
Haha..Jag får väl sätta mig i passagerarsätet och låta dig spaka. I den där boken vill man inte vara, jag har ju sett Enricos bil.. ![]() Jodå, åka twinturbo rakt fram är ganska kul det med. Film 50-270+ km/h med lite boostproblem i min bil. http://www.youtube.com/watch?v=d-Iu- _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||||
Re:
Noterat ![]() Trevlig film ![]() ![]() ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Re:
Ok, såg att jag glömt en skiva kvar i cd-spelaren. Om jag tar ur den till nästa TA, bör jag ha en bra chans att ta hem en seger.. ![]() _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
Re:
Jasså, ere Du som åker omkring å bonkar stereo på TA'n, har undrat...Unz Unz Unz ![]() Japp, nästa år är det dags att du tar en seger ![]() _________________ /// Daniel Solaric /// BMW Time Attack ![]() Vardag: BMW 335d -16 Race: BMW 328 ESS Komp. -98 Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 |
||||||
Re:
He he, nä jag kör faktiskt utan musik. Så skivan kunde jag lämnat i depån och därmed haft segern som en liten ask ![]() Ses nästa säsong ![]() _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 13041 besök totalt |