| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Ronnies Lotus
|
1, 2 >> 4345 besök totalt |
|
|
||||
Tyckte det såg så konstigt ut med justeringen där. Någon som vet vart bilen står? Vore riktigt kul att kika in den! _________________ Mattias Widar |
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Är det bara jag som tycker att statyn ser ut som en actionbild från hans krasch på Monza. Jag menar röken bakom bilen och så.
Jag blev helt förskräckt när jag såg första bilden av statyn i IB för ngt år sedan. Trodde det var ngn slags satir. >
Det ser aningen bättre ut i verkligheten, men ändå...
_________________ Anders Egeland - avdankad racerchaufför Kör mest barnvagn och mtb nu för tiden. |
||||
|
vad är det för något som sitter fäst i övre bärarmen och är vinklat neråt 45° åt höger?
Något stötlänkage till fjädern? För coil overn saknar ju uppenbarligen en sådan...
|
||||
|
om jag kommer ihåg riktigt hade Lotus 72 torisionsfjädring, så staget är troligen någon push-rod till torisionsstaven (eller rent av del av torisionsstaven?)
Bilen finns i England enligt uppgift. Utställningen i Örebro var en riktig höjdare, var tvungen att se den 2 ggr.... Filmen från F1 säsongen 73 som visades var helt underbar! Marchen i Citi Bank design som också stod utställd i Örebor lär däremot vara den som finns i Svenbys samlingar på Mantorps lilla men smakfullt fyllda museum. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
72:an på bilderna stod på Örebro Läns museum förra sommaren i samband med en utställning om Ronnie Peterson. Bilen ägs av Classic Lotus: http://www.classicteamlotus.co.uk/
Vad tror ni om det här: http://www.classicteamlotus.co.uk/Co_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
|
Minnet svek mig! Bilen på Beaulieu är en Lotus 78 och har körts av både Ronnie och Gunnar Nilsson.
Sorry! Rekommenderar dock forfarande ett besök. Det finns även mycket att se förutom bilar så ni kan med gott samvete ta med hela familjen. Rikard _________________ Rikard Sjöholm (fd Svensson) |
||||
Va köster det
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
![]() |
Bilder o videos
Ronnies Lotus
|
1, 2 >> 4345 besök totalt |