Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3718 besök totalt |
Det var fullt på ringen i helgen
Det var lite folk på ringen över helgen. Det kom in några Euro över helgen så nu kanske ringen är räddade ![]() ![]() ![]() Länk om ni vill läsa mera. http://bridgetogantry.com/2/index.ph Jag är nästa glad att jag inte åkte ner.... _________________ Michael Franzetti BMW Z3M |
||||
Re: Det var fullt på ringen i helgen
Det är precis den här typen av helger med "bra" öppettider som jag undviker att åka dit. Kan vara kul att titta på spektaklet med en Bit i handen, men köra? Nej tack. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
Re:
Led 1: automaten på banan Led 2: på banan igen via insläppet Led 3: Å banan som vi säger här nere i Syd. 3 led är det nya 2 led BTG ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Nja, så illa var det faktiskt inte, denna bilden är tagen när banan var avstängd (på söndagen tror jag), därav de långa köerna. På måndagen var det betydligt färre deltagare. Söndagen var för övrigt min första dag på ringen och visst, avslappnande att köra var det ju inte ![]() _________________ Fredrik Moberg |
||||
Ja, jag var nere den helgen också. Vi kom ner på Torsdagen och kvällskörningen var absolut bäst med lite trafik och torr bana. Fredagen var det mycket folk och dessutom en del regnskurar på förmiddagen vilket gjorde det till en speciell upplevelse, dock inte så kul. Tog långt in på eftermiddagen innan det torkade upp överallt. Men, det var väldigt många bilar och gulflagg på, i stort sett, varenda varv + efterföljande avstängning för bärgning/städning. Lördagen regnade bort helt och hållet.
Dock, det som är kul är ju att det är många roliga bilar att kolla och lyssna på i alla fall. Så, när ska man vara på ringen ? Ska man satsa på kvällskörningar istället för heldagsöppet ? Verkar vara det som är modellen eller åka på t ex Scuderia hanseat. Eller finns det andra trackdayevent som är bra ? _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||||
Re:
mmm, misstänkte det. Dock, sent på året kan det se ut så här när man kommer till utsläppet ![]() ![]() _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||||
_________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3718 besök totalt |