| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÅLD: BMW M3 3,2 GT-95 NURBURGRING EDITION
|
4502 besök totalt |
|
Så var det dags att gå skilda vägar! M3 GT med 3,2:a, motor byggd och preppad av Köhler, går riktigt bra! Finns mer info ang vad som gjorts med motorn i länk längre ner i annonsen! Med den här bilen hänger du med det mesta på Ringen, låg vikt, mer effekt, lägre utväxling samt riktigt bra grejor vad det gäller väghållningsbiten gör den här bilen riktigt kompetent! Efter jag köpte bilen har följande gjorts: lättad ytterligare genom demontering takluckemekanism, innertak, div isolering samt monterat glasfiber bagagelucka, äkta justerbar BMW motorsport vinge, nya lättare stolsfästen m,m. Nya riktiga bussningar i hela bakvagnen (Alu / ledlager) + bärarmsbussningar fram, allt från Millway. Coilovers bak har varit på total genomgång hos Intrax i NL. Ny programvara + mappning + utbytt vanos hos Köhler förra hösten, rullat ca 150 mil efter detta. Bromsad 290 på hjulen = ca 340 hk! 12 st svarta 9x17 Pro Race fälgar i MKT bra skick. Nypris på bara fälgarna är över 30 000:-, och dessa har rullat 3 dagar på Ringen + 2 trackdays, så fint skick på samtliga utom 1 st som har ett litet litet märke. 4 st regnslicks Michelin i "nyskick", 8 st Toyo R888, 2 st helt nya och 6 st i lite olika skick + några Yokohama "STCC" slicks. Jag har lagt över 70 000:- på bilen sen jag köpte den och föregående ägare har inte snålat heller! För mer info vad som gjorts med bilen tidigare,klicka på länken: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Bes 2013-10-24 UA, skruvade av vingen och körde in och bes den i nuvarande skick! Kan ta billig M3 / M5 i inbyte! PRIS 000 000:-, inkl alla hjul och original lucka med GT vinge. Ursäkta hemskt dåliga bilder! http://ross219uk.zenfolio.com/p46838
_________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||
|
Re: Sälja bmw:n
Tjenare! Bilen är i kanon fint skick! Jag har ett par andra intressenter på bilen, har visat bilen idag, för en trevlig herre från Östergötland som jag kommer få besked från i kväll lr imorgon om vi ska göra affär. Sen har jag fått ytterligare nåt PM, som jag ska gå vidare med om det inte blir affär med sagde spekulant. Du får skicka bud på PM, så vet jag var du står ungefär, men kan säga så mkt att ska bilen säljas billigare så kommer det ingå färre hjul/däck. //Tobbe _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||
|
Re: Sälja bmw:n
Bilen är reserverad och numera ny bes ua! Tobbe SÅLD!!! till en (förhoppningsvis) nöjd gasglad räserförare!!
_________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
4502 besök totalt |