Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
13574 besök totalt |
SÅLD: Lotus Exige Cup 255 -07
Cup 255an byggdes av Lotus-Motorsport avdelningen, till skillnad mot den nyare Cup 260 som precis som den "vanliga" Exige är byggd på Lotusfabriken. Endast ett ytterst fåtal 255or byggdes och ännu mindre finns inregistrerade! Så detta är en unik bil som jag också lyckades få inreggad och godkänd för allmän väg. Utan tvekan den mest sällsynta Exige man kan hitta! Garanterat det enda exemplaret i Sverige och med största sannolikhet i Norden! Det som skiljer denna från en vanlig Exige S förutom diverse viktbesparande åtgärder är bl.a : Annan map, större spridare och bensinpump, större intercooler samt större takscoop, dubbla oljekylare, förstärkt koppling, Limited slip differential, accusump ( håller koll på oljetrycket samt ser till att du har fullt oljetryck vid kallstart ), urkopplingsbar antisladd, Öhlins coilovers med separata oljebehållare ( bump, rebound samt höjd justering ), ställbara krängningshämmare fram, förstärkta bärarmar bak, hårdare bustningar överallt, AP Racing 4 kolvs ok med AP 308mm skivor fram, stålomspunna bromslangar runt om, Lifeline automatisk brandsläckarsystem med 3 munstycken inne i bilen och 3 st i motorutrymmet, invändig samt utvändig huvudströmbrytare och brandsläckarutlösare, Fia godkänd helbur (går enkelt att plocka ur främre delen), mkt lätta skalstolar samt 4p Schroth bälten. Även utrustad med ac samt elhissar. Original Cup 255 "manual" följer med utöver den vanliga manualen. Utöver detta så sitter det ett 2bular avg. monterat samt en TRD luftbox, Fram & bakvagnsinställning samt chassi inställning är gjort i samråd med Öhlins tekniker. Fullstämplad servicebok, nästan överdrivet välservad och omhändertagen bil ( servad på firma 7 gånger på under 2000 mil!! ) Nyligen servad och lackbehandlad! Bilen är i mkt fint skick, går oerhört fint i maskin samt har ett underbart ljud! Enligt Lotus: 0-100 kmh på 3.9, 0-160 kmh på 9.8 och 260 km/h i topphastighet. http://love-files90.blogspot.se/2009 Bilens säljes i ett 100% igt ärligt skick, inga restskulder krediter eller liknande! Dock kan förmånlig bilfinans ordnas om så önskas! Pris: 375 000 Nu: 320 000 kr !!! Kraftigt pressat pris pga akut behov av ny bostad! ![]() erik.bohman@live.se 0733-944 454 ![]() ![]() ![]() _________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
Jag har faktiskt inte klockat några tider då jag tyvärr inte har någon utrustning. Den enda tiden jag fått är en handklockad tid på gelleråsen. En instruktör och förare i clio cup som tyckte att de kändes hyggligt fort när han åkte med mig några varv och ville därför klocka mig. 1.14.7 om jag minns rätt. Mig bakom ratten = halvkass, samt första gången jag körde på gelleråsen.
_________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
Jag har faktiskt inte klockat några tider då jag tyvärr inte har någon utrustning. Den enda tiden jag fått är en handklockad tid på gelleråsen. En instruktör och förare i clio cup som tyckte att de kändes hyggligt fort när han åkte med mig några varv och ville därför klocka mig. 1.14.7 om jag minns rätt. Mig bakom ratten = halvkass, samt första gången jag körde på gelleråsen.
_________________ Erik Bohman ÖSK # 501 Lotus Exige Cup 255 -07 |
Re:
hey osbech. om du skal have en ny blå lotus kan du jo köpe min...haha ?? ps.. rigtig fin exige du har til salg erik.nok en af de fineste jeg har set GOOD LUCK-- mvh niels hansen. www.bluevalleyracing.se _________________ niels hansen |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
13574 besök totalt |