Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Intressekoll - Trailer till Ringen
1532 besök totalt
ViktorHuggare
Västerås
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Hej,
Jag tänkte kolla med alla snabbåkare här på Rejsa om ni är intresserade att traila ner er bil till ringen under sommaren. (istället för att lägga tråkiga transportmil på autobahn)

Jag har en transport som kan ta 6 bilar. Jag kan plocka upp bilar från stockholm, göteborg, malmö och allt där emellan, för att sedan köra vidare ner till Tyskland. Ni får bestämma hur länge ni vill stanna, men torsdag till lördag kväll/söndag morgon kan ju vara en lagom lång resa. (Jag har ett annat jobb att passa )
Enklare verktyg kan tas med så ni får lite mek/setup-möjligheter.

För att få allt att fungera smidigt vore det bästa om ni går ihop och beställer en gemensam resa med lite polare, minst 5 bilar per resa. Hyffsat kort varsel kan jag nog klara av, men ett par veckor innan vore trevligt!

Med en snabb beräkning kom jag fram till att det kan kosta minst 13'000kr ToR från sthlm med egen bil. (150mil, ~2100kr för färja/bro, 30kr/mil (svenssonbil)). Så 10'000kr per ekipage på trailer kanske kan vara rimligt?
Ev. går det att fixa en smidig lösning för transfer mellan frankfurt och nurburg.

Vad sägs?

1532 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande