Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Porche, Ferrari snabba? =)
1, 2   >>
3251 besök totalt
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Sista filmsnutten visade precis vad de andra indikerade. Krypa runt kurvan för att ladda så mycket som turbon orkar när det blir rakt.
Det var gott om konstiga spårval (tex när 360'n först gled förbi i kurvan för att bli frånaccad därefter).

Different strokes for different folks.

Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Sista filmsnutten visade precis vad de andra indikerade. Krypa runt kurvan för att ladda så mycket som turbon orkar när det blir rakt.
Det var gott om konstiga spårval (tex när 360'n först gled förbi i kurvan för att bli frånaccad därefter).
Different strokes for different folks.

360 du prata om var ju ingen vanlig 360 utan en challenge eller nåt liknande på slicks tror jag tom....dessutom blir väldigt många Porchar ifrån åkta vid kurverna...missade du det?

Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003

Vad hette tävlingen?

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

"stavningskurs" Porsche

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Yashar: Jag har sett hundratals filmer med Porsche inblandade.
Jag kan ärligt säga att de där som kör ger inte järnet.
Den gula porschen drog ju ifrån på rakorna men tog lugnt i kurvorna medan filmaren laddade på fullt på kurvorna.

Ingen rättvisande film, den där första, du kan tyvärr inte dra slutsatsen att en "Integra Type-R" drar ifrån alla 911:or för det stämmer tyvärr inte.

Jag förutsätter att det är en Integra det filmas ifrån?.

Växjö
Här sen Jun 2003

i mina ögon spelar de ingen roll hur mycket turbo de monteras, de e forfarande en honda och kan inte jämföras med en ferarri

ps: jag gillar honda också

Lund
Här sen Jan 2003

Tur att det finns många sega gubbar som köper dyra superbilar så att småkillarna i sina trimmade småbilar kan känna sig snabba

Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004

Filmerna heter ATR-blabla.. så jag antar att det är en accord type-r som det gäller?
en honda är ingen porsche.. det är lite känsla och mystik i porsche ochså, men det är ruskigt kul med "underdogs"

edit: tankade filmerna och tittade, ja, integra var det ju visst, varför skriva Atr?

SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002

*host*

Jag tyckte den strajpade 360:n gjorde kort manöver med Hondan - hånskrattet de lade in i musiken var rätt patetiskt..

Men visst, Hondor kan - om det sitter en Scotte eller Kraft bakom ratten (finns en till som åker ruggigt fort i en Integra - men jag har tappat namnet).

/J

Citera
Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Bilen är en Integra Type R det stämmer bra, och jag säger inte att alla Porschar och Ferrarin blev ifrån åkta, men det är ganska roligt alltid att åka ifrån en 5-10 gånger dyrare bil.....

Widar
Borås
Här sen Maj 2003

Y-Maleky skrev:
Bilen är en Integra Type R det stämmer bra, och jag säger inte att alla Porschar och Ferrarin blev ifrån åkta, men det är ganska roligt alltid att åka ifrån en 5-10 gånger dyrare bil.....
Det gör jag varenda dag i mantan!

Insjön
Här sen Dec 2002

Y-Maleky skrev:

Ifrånåkta?, cruisande porschar och ferraris mot en Integra med varvstoppet i?

Här sen Sep 2003

Trådstartare
kid skrev:

Ifrånåkta?, cruisande porschar och ferraris mot en Integra med varvstoppet i?

Vad gör dem på banan då? om de ska cruisa Dem för skylla sig själva, kör som kärringar

Y-Maleky

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Porsche, Ferrari är grymma bilar ingen snack om saken, har åkt dessa så jag vet hur bra dem går.
Har man inte råd att köpa en GT3 tex, får man bygga nåt som går som en...
Bilen är en överladdat Integra Type R med 450 hk för övrigt...

Widar
Borås
Här sen Maj 2003

Y-Maleky skrev:
Bilen är en överladdat Integra Type R med 450 hk för övrigt...
thumbs up thumbs up Läcker!
Fast det finns ett stort fel med den bilen... FWD.

Här sen Sep 2003

Trådstartare
Glömde säga ITR'n väger ca 1050-1100 inkl föraren beronde på soppa mängd thumbs up

Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Har sett den första filmen, men att förstöra ett underbart motor sound med skränande musik. thumbs down thumbs down

Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002

Inte för att förringa Hondans balans, men är det lyckat att trycka i 450 hk i en FWD bil eller ens bygga en prestandabil på framhjulsdrift?.

Vad jag vet så finns inga riktigt snabba bilar original med FWD?.

Integra Type R är en fin bil självklart men FWD...

Täby
Här sen Feb 2003

Y-Maleky skrev:

Nu kanske man köper en sån bil av andra anledningar än att vara snabbast runt en bana, hur konstigt det än kan låta.
om det enbart gällde att vara snabbast runt banan för minst pengar är det väl bara att köpa en superkart, om man törs och klarar av det. Vad skrev Benjamin att han körde på Gelleråsen, 1.05? Hur många kommer ens i närheten av det oberoende av bilmärke? Ingen i Sverige gatregistrerad i varje fall, skulle jag påstå.

#24, #64, #88
Citera
Tobias Lindell
Linköping
Här sen Okt 2003

kid skrev:
Inte för att förringa Hondans balans, men är det lyckat att trycka i 450 hk i en FWD bil eller ens bygga en prestandabil på framhjulsdrift?.

Vad jag vet så finns inga riktigt snabba bilar original med FWD?.

Integra Type R är en fin bil självklart men FWD...

Det finns väl bland annat en långlopps-Saab här på forumet du kan ta den diskussionen med, den verkar fungera fint och är snabb (så länge fälgarna håller)..

Sedan finns ju ett gäng touring-bilar som ytterligare bekräftar att det går att bygga FWD-bilar som hänger med RWD-bilar.
Citera
Bilder o videos
Porche, Ferrari snabba? =)
1, 2   >>
3251 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande