Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1941 besök totalt |
Synpunkter Fiat Barchetta?
Men risk för att kastas ut som för överaktiv användare så lägger jag in en till tråd. Tänkte säga vad jag gjort med bilen än så länge, och ni får gärna säga vad som var onödigt, om något var bra, och vad jag borde satsa på. På bilen: En huvudcylinder från Wilwood, 4kolvsok från Wilwood, stplomspunna (med rostfritt stål i flätan) slangar med teflonkärna och överdragna med PVC som bromsslangar runtom. Wilwood bromsreduceringsventil. Ventilerade skivor fram och bak (280mm, 240mm). Bränslesystemet kommer från SX, och består av SX pump, filter (med rostfritt filter) och regulator. Fuelrail i ALU med 13mm invändig diameter. Bränslelinan har ca 12mm invändigt hela vägen. Doch ej catchtank som alla säger att jag ska ha, men får ta bort pga av platsbrist. Tank i ALU. Dvs hela systemet består av delar i alu, även slangkopplingarna från Erl (stavas så). Under arbete: Bakaxel byggs i rostfri rörkonstruktion och ersätter den stora gjutgärnskolossen som rostat ihop till något oigenkännligt. Har byggt ett rostfritt fjäderbensttag bak, arbetar på ett till framdelen. I övrigt har jag planer på att plocka bort karossdelar och låta en plåtslagare göra kopior i aluplåt istället. Motorn får behandling av Trendab, med ideer från folk från forumen (Johan....) samt mina inte alltid så genom tänkta ideer... Har ni hemsidor med era projekt så tipsa mig lite om ni verkar ha samma böjelser för saker som inte rostar osv. om man ser det till en bruksbil som inte kör rödljus mm, utan bara vill ha en lätt, pigg och speciell (99% rostfri bil). Vad kan jag göra? _________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
glöm aluskärmar... billigare o enklare med glasfiber!
vart vill du komma med bilen? ![]() |
Hejsan!
Jag kör en Fiat Barchetta. okej, är det lättare med glasfiber? Har fått för mig att spackla och jobba med det är mördande =) Köpte en vinge som var helt hopplös. _________________ Stefan Johansson Bygger en bil efter egen design med ram i rostfritt stål med en Audi 5-cyl motor. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28647 |
Jag ändrade trådens namn till något lite tydligare än bara "Synpunkter"
![]() Såg iof det förbjudna ordet "bruksbil" i ditt inlägg ![]() ![]() _________________ ![]() |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1941 besök totalt |