Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES
![]() |
560 besök totalt |
KÖPES: Clio cup box
Hejsan Letar lite smått efter en box till gamla gamla Clio Cup bilarna alltså 91-98 modellen. Sitter med en 16V i garaget just nu och helt plötsligt blev de bråttom med den då farsans S**B har åkt på lagerras... Har original box i men vill gärna öka lite från 137 original hästar ![]() Pm eller mail funkar bra jimmy.r5racing@gmail.com _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Är det inte bytbart chip i boxen du har? Det var det i cup boxen, men kanske inte i std 16v boxen. Köhler bland andra gjorde chip til clio cup, gav ca 160 hk på blueprintad motor. stenlund och steffansson gjorde också chip. Borde inte vara svårt att få tag på ett chip.
_________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
_________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
Sprätta isär? 4 torx skruvar håller locket på plats på cup boxen, så ska nåt sprättas så är det nog inte samma box till en gatbil.
_________________ Bertil Hedlund, Cortinist Effekt är hur hårt du slår i väggen, moment är hur långt du flyttar den. |
Jag vet faktiskt inte hur den ser ut en gång, har aldrig plockat upp boxen, har för mig att junior cup bilarna hade boxar som satt med skruv och några clips aktiga saker...
Ska nog försöka hitta en hel box alternativt köpa chipet men får nog vänta till sommaren då jag hitta en firma i england som tar gamla boxen i inbyte om man vill... och ska antagligen på en o annan trip över dit så det passar ju bra... _________________ Jimmy Pettersson www.emersonracetech.se Racingbil: Austin Mini ex castrolcup Bygger: Renault 5 TS Gr.2, Renault 5 special saloon |
![]() |
KÖPES
![]() |
560 besök totalt |