| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Diff VS Diff?
|
2 besök senaste veckan (8570 totalt) |
|
Re:
Ja det låter iofs bekant att det mest är Erik som pushar för OS Giken
För få som byter på 944/968 för att få en uppfattning mer än att Guards-diffen typ kapar minst 1 sek för de som bytt till den. Svårt att svälja 3000+ dollar bara! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Club-varianten verkar gå loss på 2850. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Billiga sec om man inte har en bra broms idag.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Det är så skönt att veta att det inte bara är bakom ratten jag kan kapa tid
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re:
Kanske inte skulle säga att jag har problem med den men jag tror jag har mycket tid att tjäna med en riktig LSD vid trailbraking. Sen tror jag inte Torsen är det bästa för mycket effekt ut ur kurvorna heller. Men visst, funkar gör den! Men för en dedikerad racebil med 5-600 hk är jag övertygad om att det finns bättre alternativ. Vad gäller trådskaparens fråga om Wavetrac så undrar jag hur pass race proven den är. Det säkraste är alltid att titta på vad andra snabba bilar kör med. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Jag åkte torsen i asconan o den gick ju hyfsat på bana men det var en grej som var skitläskigt, ute på långa rakan, när ena hjulet kom i ett halt spår eller där det låg olja = 600hk filbyte.
Den skickar all kraft till det hjul med mest grepp. En stor fördel med torsen är under turn in, då den är helt öppen vid noll belastning, en lamelldiff kan ju vara lite bråkig där! Mvh Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
|
Re:
Man skulle ju vilja att någon biltidning eller dylikt testar olika diffar och klockar varvtiden, svårt att säga något om hållbarhet bara. Som sagt man får väl lyssna på erfarna förare som vet vad som funkar över tid, dock dyker ju nya diffar upp. Dyrt om en person ska testa alla olika på en och samma bil bara.. Eller också kör man och är nöjd med det man har???
_________________ Roger Risberg |
||||||
|
Ja det hade varit väldigt intressant att se back-to-back tester på samma bil samma dag!
Här är ett test på en S2000: http://grassrootsmotorsports.com/art _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||||
|
Re:
Man åker väl ramplamell diff just för att kunna ställa saker som upplåsning vid gas respektive broms samt förspänning på lamellpaketet. just lång livslängd spelar ju inte så stor roll i dessa kretsar bara diffen håller loppet ut är det ok Även om man åker hobbyracing blir det att byta lameller varje till varannan säsong beroende på körsträcka. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||
|
Re:
Beror på kvalitet på grejern och som sagt körsträcka Bmw grejern lammel packen verkar ju va si sådär kvlitet på..Kör man på en Drextler är nog problemet mindre... _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Beror på kvalitet på grejern och som sagt körsträcka Bmw grejern lammel packen verkar ju va si sådär kvlitet på..Kör man på en Drextler är nog problemet mindre... Men visst lammel slits och det gör inte en Quife helical.. Men det är motosport vi håller på med..
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Jag tror att supradupramannen får läsa trådskaparens inlägg igen, alla är inte ute efter det värsta eller näst värsta utan vill uppgradera efter sin plånbok och vilja att åka tillräckligt fort. _________________ Niklas Lövgren |
||||||
|
Re:
Då tror jag du ska läsa mina inlägg igen.. jag rekomderar en Quife så fall så det är bra pris på, service fri.. funkar okey och har bra track rekord och från en firma som funnit länge _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
|
Re:
Jag tror att supradupramannen får läsa trådskaparens inlägg igen, alla är inte ute efter det värsta eller näst värsta utan vill uppgradera efter sin plånbok och vilja att åka tillräckligt fort. _________________ Niklas Lövgren |
||||||
|
Då tror jag du ska läsa mina inlägg igen.. jag rekomderar en Quife så fall så det är bra pris på, service fri.. funkar okey och har bra track rekord och från en firma som funnit länge
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Diff VS Diff?
|
2 besök senaste veckan (8570 totalt) |