Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2017 besök totalt |
Regndäck för trackdays?
Jag kommer åka på Federal 595 RS-R nästa säsong men funderar på om det inte är en god idé att komplettera med något annat om det skulle råka regna när man är på banan? Jag kommer bara köra trackdays och klassar mig som hyffsat grön. Kniper det borde jag kunna ta sommarhjulen från bruksbilen, där kommer det sitta några vanliga svenssondäck på 205mm bredd. Tankar från de kunniga? Peugeot 306 gti -inredning +uppgraderade bromsar/chassi _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
Jag kan tipsa om toyo r1r. Semi r-däck som är billiga och jävligt bra i det blöta.
Sen är jag bara en glad amatör men det är mitt tips ändå ![]() _________________ Robert Johnson Kviborg Volvo 740 Turbo Ford Focus RS 2016 Såld Fiesta ST150 Track day preppad Såld BMW E36 318ti compact |
Bra regndäck som nästan är gatlegala får du tag på genom Martin Gistell, Wheelbase KB
0707-334722 Toyo R1R fungerade sämre för mig i regn på Falkenberg Classic (SPVM) än mina Yokohama 048:or. Toyo 888 i SG gummiblandning ska också fungera bra sägs det. Har ej provat själv. |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
2017 besök totalt |