| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Bränslefilter SÅLT
|
988 besök totalt |
|
Annonsen är raderad då någon börjat smutskasta mitt företag på grund av en privatannons som det gällde i detta fall. Läs mer nedan. Vid några funderingar så kontakta mig direkt. Daniel Forsberg 0706814282 forsberg.jd@gmail.com _________________ Daniel Forsberg |
||
|
Re:
jag gjorde misstaget att köpa ett br.-filter från Daniel (WWW.DFMT.SE, detta är väl snudd på företagsannons?), och blev tvunget att köpa ett nytt från en annan leverantör då jag bedömde kvalitén som inte i linje med mina förväntningar man får alltid vad man betalar för, men i det här fallet blev det faktiskt lite för dyrt..... _________________
/LOLA-Christian |
||
|
Roligt att du kunde dela med dig av dina erfarenheter av filtret.
Filtret du köpte "LOLA-Christian", köpte du genom mitt företag (Webbutiken). Då borde det väl vara rimligt att du kontaktar företaget och kräver att få pengarna tillbaka, vilket du självklart kommer att få. Tråkigt att du inte är nöjd med bränslefiltret, ännu tråkigare att du inte hörde av dig till företaget ifråga innan du spyr ur dig galla på internet. Filtret du köpte är en kopia på ett Aeromotive-filter, filterinsatsen kommer från en känd Amerikansk tillverkare, byter själv ut filterinsatsen. Så jag förmodar att du inte är nöjd med aluminiumkvaliteten i filterhuset?? En dålig O-ring? Du kunde ju med lätthet skicka tillbaka filtret och få pengarna tillbaka, företagets kontaktuppgifter har du. Ditt offentliga gnäll är inget jag tar till mig som privatperson då du inte kommer med något konkret utan bara känsloargument om att filtret var ett dåligt köp. Du kan om du vill skicka tillbaka filtret och få pengarna tillbaka, det är inget som helst problem och en självklarhet om man inte är nöjd. (Läs mer i konsumentköplagen) Eftersom du inte kontaktat företaget och skällt lite på det att filtret inte levde upp till dina förväntningar, så tar företaget för givet att innerst inne så är du iallafall lite nöjd. Angående "snudd på företagsannons" så ligger det något i det på förra annonsen, kan inte göra annat än be om ursäkt för brottet mot forumreglerna. Detta filter i denna annons sålde jag privat då det var ett provköp jag gjorde för något år sedan. MVH Daniel Forsberg _________________ Daniel Forsberg |
||
|
Re:
Ojdå, det blev många ord på en gång, visste inte att det var så känsligt när man delgav sina erfarenheter av de "produkter" som säljs på rejsa.nu. Jag funderade ett bra tag om jag skulle skriva något, men efter att kontrollerat dina inlägg här på rejsa som visade sig endast finnas på SÄLJES (Privatpersoner) tyckte jag att det var korrekt att göra så. Jag köpte inte filtret genom ditt företag (Webbutiken), jag svarade på en "SÄLJES (Privatpersoner)" annons här på rejsa, i tron på att det var en "rejsian" som sålde det, det har väl iofs ingen betydelse, men rätt skall vara rätt. Något företag förstod jag inte att det var förrän jag noterade uppgifterna i din profil vid den nu borttagna annonsen. F.ö. så är registreringsdatumet för företaget 2013-10-21, jag köpte det omtalade filtret i mars 2013. Om du vill så kan jag lägga ut de svar jag fick på min beställning av filtret. Själv tycker jag nog inte att mitt inlägg skall klassas som uppkastning av surt maginnehåll, det får kanske andra bedöma, men eftersom du nämner det - ja, jag var inte nöjd med aluminiumkvalitén, och heller inte (den omtalade) känslan av tätning medelst o-ring. Om jag kommer ihåg rätt av konsumentlagen så reglerar den transaktionen mellan företag och privatperson, inte mellan privatpersoner, vilket var situationen i mitt fall. _________________
/LOLA-Christian |
||
|
Då är misstaget mitt och du köpte ett filter av mig som privatperson i mars 2013 som du inte är nöjd med.
Varför drog du då in mitt företag? Säljer jag som privatperson och företaget ifråga samma sorts filter som jag sålde till dig i mars? Har du kanske varit och rotat på mitt lager? Undrar varför du gjorde en syftning till företaget när du skrev att du inte var nöjd med filtret som du köpte av mig som privatperson? Får tacka för den fina reklamen du gett företaget (viss ironi).
Men trist att du är missnöjd, och synd att du inte sa till i mars eller så. Du har alldeles rätt med att man får vad man betalar för. MVH Daniel "Privatannonsen" Forsberg _________________ Daniel Forsberg |
||
|
Re:
Företaget kom med eftersom företagsnamnet stod med i annonsen den här gången, det gjorde det inte förra gången. Och företagsannonsen stod under "SÄLJES (Privatpersoner)", det är ju, som du helt riktigt påpekat, inte helt i linje med riktlinjerna för forumet i fråga. Samma filter är det ju inte, eftersom "mitt" filter ligger i mitt garage, men bilden visade ett liknande filter, och säljaren är den samme, så ...... Jag ville inte lägga ned tid på att få tillbaka pengarna, man köper sig erfarenheter genom hela livet. Men, här på Rejsa delar vi med av oss våra erfarenheter, både bra och dåliga. Ett fantastiskt forum som jag har svårt att låta bli att ögna igenom, mer eller mindre varje dag. _________________
/LOLA-Christian |
||
|
Företagsnamnet fanns inte med i annonsen, den fanns i min profil (när man klickar på ikonen "Profil") där man kan skriva in en hemsideadress.
Jag har nu tagit bort adressen till företaget i min profil, detta pga att du så gärna ville göra en sammankoppling med nåt du köpte och var missnöjd med i mars av mig som privatperson. Och inte sagt ett knyst om ditt missnöje, vare sig i PM, telefon eller nåt. Jag startade företaget som du sa i oktober i år. Det är lätt att smutskasta men jävligt svårt att få det ogjort. Självklart är det inte samma filter, tack för rättelsen. Jag tänker inte tjata mer om detta. MVH Daniel "Fortfarande utan företagsnamn i annonsen" Forsberg _________________ Daniel Forsberg |
||
![]() |
SÄLJES
|
988 besök totalt |