| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÅLD: Opel Ascona A framvagn från långloppsbil med mkt godis
|
1637 besök totalt |
|
Säljer av en Opel Ascona A framvagn som jag fick med i ett köp av en motor från samma bil. Kommer från en långloppsbil och borde därmed vara ganska optimal om man vill köra på bana! Mycket justermöjligheter tack vare uni-balls mm. Skall enligt han jag köpte den av vara med anti dive geometri (vet inte hur man kollar detta). Sitter mycket fina prylar på den: - Bromsok: 4-kolvs aluminium The Brake Man F4 Tornado med belägg i mycket bra skick. Oken är mycket lätta, ca 3,5kg. Pris i USA just nu 523$/st - Bromsskivor: diameter 310mm, 30mm tjocka med lös centrum (bultdelning 4x100). Vikt ca 5kg. Märke okänt. - Stötdämpare: de Carbon (nummer V76 2279) - Fjädrar: Troligtvis de Carbon. Röda till färgen. - Styrväxel: okänd. Men mycket liten och lätt. - Mycket uni-balls lite överallt. Tyvärr har allt legat fuktigt innan jag köpte det, så det finns en del ytrost på delarna. I min ägo har det förvarats inne i varmgaraget. Pris: Ja du, vad kan man ta för en sådan här då?? Nypris på enbart oken, stötdämpare och fjädrar ligger på över 10000kr Ge mig ett vettigt pris. Skambud slängs direkt i det runda arkivet, har ingen brådska att bli av med det (har ju ändå haft prylarna liggandes i 2 år redan). Finns att hämta i Trollhättan eller Göteborg (dagtid vardagar). Ring 070-6488622 eller skicka PM. Bild (har fler som jag kan skicka):
|
|
|
![]() |
SÄLJES
|
1637 besök totalt |