Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Pitbabes
<<   1, 2, 3
5918 besök totalt
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002

Micke Holmström skrev:
Är jag konstig som gillar att titta på snygga tjejer även om de till viss del är konstgjorda och har kläder som framhäver detta?

inte konstigare än mig isf!
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Peter E skrev:
Micke Holmström skrev:
Är jag konstig som gillar att titta på snygga tjejer även om de till viss del är konstgjorda och har kläder som framhäver detta?

inte konstigare än mig isf!

Dito.
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002

"silikontuttar som exponeras extraextranoga med en minimal baddräkt och ALLA andra på gridden har betydligt mer kläder för att det är svensk sommarväder o 15 grader... då blir jag förbannad. "

Det är ju ett jobb, självvalt antagligen? Likadant som på högsommaren står brandmännen vid tankningen och svettas i sina kläder... Vill man inte ha det jobbet kan man sätta sig på ett kontor, eller i kassan, städa varuhuset, sälja försäkringar per telefon etc.

Vill nån visa sina nya silikondelar, trevligt. Vill ni inte se, titta inte. När någon öppnar huven och visar motorn, vill ni inte se titta inte. Men ska det bli förbud mot att öppna huven på banträffar om man har kolfiber och polerat under? och jag ser ingen större skillnad.

Här sen Dec 2002

Rolle Scirocco skrev:
"silikontuttar som exponeras extraextranoga med en minimal baddräkt och ALLA andra på gridden har betydligt mer kläder för att det är svensk sommarväder o 15 grader... då blir jag förbannad. "

Det är ju ett jobb, självvalt antagligen? Likadant som på högsommaren står brandmännen vid tankningen och svettas i sina kläder... Vill man inte ha det jobbet kan man sätta sig på ett kontor, eller i kassan, städa varuhuset, sälja försäkringar per telefon etc.

Vill nån visa sina nya silikondelar, trevligt. Vill ni inte se, titta inte. När någon öppnar huven och visar motorn, vill ni inte se titta inte. Men ska det bli förbud mot att öppna huven på banträffar om man har kolfiber och polerat under? och jag ser ingen större skillnad.

Bara det faktum att du jämför bilar och kvinnor säger ju en hel del om hur objektifieringen har påverkat dig.
Självklart är det ett yrke och ett personligt val - dock så handlar det ofta om unga flickor som har svårt att säga ifrån på skarpen och oavsett så har de väll rätt att få en dräglig arbetssituation, eller?
Brandpersonalen har skyddskläder av en direkt nödvändig anledning - därför att de inte ska brännas ihjäl ifall något går fel. Flickorna kan lika gärna ha en halternecktop eller en singoallablus istället för bikiniöverdel och fortfarande vara vackra/sexiga.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Är det någon som har frågat dessa tjejer vad de tycker?
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

johann skrev:

De jag känner som pysslar med sådant tycker det är skitkul...
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002

Här kan man diskutera vidare om "objektifiering" om man vill:

http://www.antifeminist.nu/message.php?MessageID=5905

(en bra sida med sina poänger förövrigt!)

Någon som brukar titta på MotOGP på eurosport?? Där brukar kommentarerna mer handla om pitbabes:na än själva rejsingen

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

krabu skrev:
johann skrev:

De jag känner som pysslar med sådant tycker det är skitkul...

Hur skall jag tolka punkterna?
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

johann skrev:

...men de flesta av dem är ju inte doktorander om man säger så.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

krabu skrev:
johann skrev:

...men de flesta av dem är ju inte doktorander om man säger så.

Men vad spelar det för roll?
De har ändå rätt till en åsikt och rätt att välja sin sysselsättning.
Citera
krabi

Här sen Dec 2002

johann skrev:

Ingen, det var därför jag inte tog upp det innan du frågade.
Dock så påverkar en persons intelligens på ett sätt eller annat valet av yrke. Modellyrket (från vilket pitbabes hämtas) innehåller mycket skitstövlar och tjejerna blir titt som tätt utnyttjade på ett eller annat (inte nödvändigtvis sexuellt) sätt.
Att många blir utbrända eller får ångest, anorexia, bullemi, knarkproblem, alkoholproblem eller annat skit är vanligt - så indirekt har det en betydelse, dock ansåg jag det onödigt att ta upp just NU.
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

krabu skrev:
johann skrev:

Ingen, det var därför jag inte tog upp det innan du frågade.
Dock så påverkar en persons intelligens på ett sätt eller annat valet av yrke. Modellyrket (från vilket pitbabes hämtas) innehåller mycket skitstövlar och tjejerna blir titt som tätt utnyttjade på ett eller annat (inte nödvändigtvis sexuellt) sätt.
Att många blir utbrända eller får ångest, anorexia, bullemi, knarkproblem, alkoholproblem eller annat skit är vanligt - så indirekt har det en betydelse, dock ansåg jag det onödigt att ta upp just NU.

Jag ser inte koppling till mansförtryck av gridgirls, pitbabes, cheerleaders, etc. Och tjejernas intelligens för att en del av dem blir förtryckta av män och säkerligen kvinnor i i modellbranschen.

Skall vi tala om mansförtryck så är t ex den försvinnande lilla del kvinnliga företagsledare och lägre löner för kvinnor ett betydligt större och allvarligare problem.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Den här tråden är härmed utnämnd till veckans mest off topic.

(om nån glömt: on topic = om det kuliga att köra på banträffar)

Så nu får den vara avslutad här o nu.

PS: Ni är jättevälkomna att fortsätta diskussionen, för den är bra att föra. Men det får ni göra i något off topic forum någon annanstans

Pitbabes
<<   1, 2, 3
5918 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande