| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på lämpliga dämpare för coiloverbygge!
|
1263 besök totalt |
|
Hej! Eftersom att det verkar vara lögn i helvete att få tag i dubbeljusterbara dämpare till e46 XI fjäderben så funderar jag på att bygga om dem 330 xi standardbenen vi har nu till justerbara coilovers. Men vart hittar jag gängade rör och instatsdämpare som är 2vägs justerbara? ALLA tips är välkomna. MVH Less AB _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Koni 8611 ska vara riktigt bra säger dom. Dubbeljusterbara och finns i olika längder.
Finns att beställa i USA. Är själv sugna på men tycker det drar iväg i pris. Runt $340 per dämpare + frakt + tull + moms. Sen ska man ha resten av delarna... _________________ Street Triple RS -18 |
||||
|
www.motorsportshop.nu
Det finns gängade rör och fjädrar på hyllan. Dämpare beställr han hem det du vill ha. _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
Re: Tips på lämpliga dämpare för coiloverbygge!
har du provat med intrax eller likvärdig tillverkare av stötdämpare? Dom bygger det du vill ha.Det var inga problem för mig att få mina porsche dämpare custom tillverkade _________________ Pelle Persson |
||||
|
Re: Tips på lämpliga dämpare för coiloverbygge!
Dom flesta fixa nog det. Sellholm eller KH motorsport om du vill ha Bilstein proflex eller öhlins Tech pro fixar Reiger _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
|
Blir oftast väldigt dyrt med custom av nån känd tillverkare, jag gör gärna jobbet själv!
Koni dämparna såg bra ut förutom justeringen på undre sidan av fjäderbenet, där är min drivaxel. _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Re:
Erik ställ frågan, jag tyckte inte mina saker blev spec dyra....och titta gärna till någon utanför landets gränser. För det brukar vara betydligt billigare. iaf intrax var överlägset billigare än samtliga som pysslar med dämpare här i landet. Bara ett tips _________________ Pelle Persson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1263 besök totalt |