Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Vad tål gummibussningen för vinkelfel?
5 besök senaste veckan (825 totalt)
Guson
Uppsala
Här sen Sep 2003

Trådstartare

Jag håller på med en trelänksupphängning av en stel bakaxel och undrar hur mycket man kan "vicka" hylsan i sidled i gummit på en sån här:

Jag har räknat med en vridning av axeln på upp till 8 grader. Någon som har erfarenhet eller en uppfattning?

Guson

Ume
Här sen Jul 2003

Var har du hittat de där?

Uppsala
Här sen Sep 2003

Trådstartare
Fabrikatet är Howe Racing. De finns att köpa direkt från Howe och även från Summit Racing. Dimensionen på gängan är 3/4", dvs 19 mm, och de finns både höger- och vänstergängade. Det finns även rör med motsvarande gänga H/V med längd från någon dm till en meter i steg om en tum att köpa för rimliga pengar.

Guson

Jönköping
Här sen Jul 2011

Finns på närmare håll också Vilket som blir bäst beror på fraktkostnad/antal och tullotteriet...

http://www.howeracing.com/t-dealers-overseas.aspx

Har bra erfarenheter av Summit Racing, men runtomkringkostnaderna för enstaka delar kan bli oproportionerligt dyra.

Går ju även att modifiera befintliga standardbussningar, bara man trycker ur dom innan man bearbetar hylsorna och/eller svetsar

Uppsala
Här sen Sep 2003

Trådstartare
I mitt fall finns det inget standard att utgå från. Jag gillar att kunna köpa bussningarna och röret mellan dem färdigt för i storleksordningen 60 dollar, då är allt förzinkat också. Skall kolla med Bryntesson vad han har för pris. Jag skall inte köpa endast detta och har en mellanhand i USA så jag kan korrigera paketets tullvärde innan det går mot Sverige om det behövs.

Guson

5 besök senaste veckan (825 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande