| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
EVO: Legends JPS Lotus 72
|
1967 besök totalt |
|
|
||
|
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||
|
om man jämför ser man att Emersons bil är lackerad med "riktig" guldfärg medan Ronnies är lackad i gult. Hade någonting med att det syntes bättre i TV att göra har jag för mig.
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
|
lotus gjorde ju en Lotus Elise i samma färger
edit : http://assets.in.gr/auto/news/images
_________________ -- Audi A4 TSquattro |
||
|
Europan fanns väl även i en Gold-leaf team Lotus design röd-guld-vit.
Elanen också? I varje fall minns jag några sådan i depåerna på tidigt 70-tal. Gold Leaf var ett annat cigmärke, som jag tror tillhörde samma koncern? om jag kan historien rätt, var Chapman den som med gold Leaf startade den moderna sponsoreran med färgsättning och namnsättning efter sponsoren? Här hemma hade vi iofs "team tyg" rätt tidigt åxå. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
|
Låter som Lotus är rätt bra på att vårda sin F1 hsitoria och låta den färga av sig på
produktionsportbilarna. Synd bara att man hade den dåliga smaken att låta Sato köra historisk racing med en JPS-Lotus (om den nu ägs av Lotus???) Har för mig det finns några privata drivna TGP också, plus att Colins son tidigare iaf drivit ett team med ett gäng Lotus f1:or. Var t.o.m. med på Anderstorp, OTGP kan det varit 96 eller 97?? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
www.classicteamlotus.co.uk
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||
Jag kan helt enkelt inte låta bli att lägga in en bild min kompis Jörgen som kör 250 Sport Production, erkänn att han har lyckats bra med designen av sin hoj?
|
||
Lotus 47 (raceversion av Europa/Lotus 46) och 62 (sportvagnsprototyp baserad på Europa, byggd i 2 ex)körde under Gold Leaf-"flagg" 1968 och 1969. Många Lotus Europa lackades GLTL, men inte av Lotus såvitt jag vet... _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||
![]() |
Bilder o videos
EVO: Legends JPS Lotus 72
|
1967 besök totalt |