Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Filmförbud?
4475 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Filmförbud?

Gäller filmförbudet även i år på Ringen.

V. Frykholm
Sthlm
Här sen Apr 2004

Har ärligt talat inte en aning, men vad händer egentligen om man filmar? När det är förbud alltså.

Här sen Apr 2003

.....

Stockholm
Här sen Dec 2002

V. Frykholm skrev:
Har ärligt talat inte en aning, men vad händer egentligen om man filmar? När det är förbud alltså.

En timmas avstängning förra året.

Göteborg/Partille
Här sen Nov 2003

Ursäkta om jag som aldrig varit där frågar lite nyfiket.

Vadå filmförbud. Varför detta, kan någon utveckla detta?

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

combat skrev:
Ursäkta om jag som aldrig varit där frågar lite nyfiket.

Vadå filmförbud. Varför detta, kan någon utveckla detta?

Motiven kan vi mest spekulera om. Banägaren har aldrig givit någon officiell förklaring vad jag vet, men sedan att par år tillbaka är det alltså förbjudet att fota/filma när man kör på Nordslingan under turistkörningen.

Tillämpningen av förbudet är något ojämn, och straffet variera från en avhyvling på tyska till avstängning för dagen (tror reglerna talar om böter också).

Abz
Runtuna
Här sen Maj 2004

Enligt banan får man inte som privatperson filma på banan, men efter förfrågan från mig fick jag svaret att det är väl inga problem. Förutsatt att det handlar om kommersiell filmning... thumbs up och att du betalar en viss summa för varje kopia på filmen du tänker sälja... Annars blir det fetstryk om du visar dig på ringen med en kamera i bilen...

Abz

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Abz skrev:
Enligt banan får man inte som privatperson filma på banan, men efter förfrågan från mig fick jag svaret att det är väl inga problem.

Hmm...hur gjorde du?
Gick du fram till biljettkontoret och frågade och de sa ok?

Runtuna
Här sen Maj 2004

Jag skickade en mycket artig förfrågan till Svenja Stratmann som håller i just det här med filmtillstånd.
Tyskarna är väldigt mycket för artighet och tillstånd. Om vi nu väljer att betala för att få filma har vi inte bestämt än...

Abz

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Abz skrev:
Enligt banan får man inte som privatperson filma på banan, men efter förfrågan från mig fick jag svaret att det är väl inga problem. Förutsatt att det handlar om kommersiell filmning... thumbs up och att du betalar en viss summa för varje kopia på filmen du tänker sälja... Annars blir det fetstryk om du visar dig på ringen med en kamera i bilen...

Abz

När vi skulle ner och filma med High octane från Nya Zeeland så skulle man ha 2500 Euro för att de skulle få filma. Per bil!!! Det var tre bilar som var aktuella. Ho backade ur och nöjde sig med att filma höghastighetskörning på autobahn istället.

Kan du berätta vad de ville ha per försåld filmkopia elr är det känsligt?

Runtuna
Här sen Maj 2004

Håller fortfoarande på och förhandlar, men självklart kan det dyka upp ett PM när det är klart .

Abz

HP
Gbg
Här sen Feb 2006

Men alltså, Det finns ju hur många filmer som helst från ringen som är filmade inifrån privatbilar..
Känns som det ej är ett problem nuförtiden såhär 7 år senare ??

Örebro
Här sen Okt 2005

Förbudet lyftes till i år. Nu är det tillåtet med onboard-kameror så länge de sitter inne i bilen.

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Martin Palm skrev:
Förbudet lyftes till i år. Nu är det tillåtet med onboard-kameror så länge de sitter inne i bilen.

Ok! thumbs up
Tack för infon, det viste inte jag.

Örebro
Här sen Okt 2005

Jag körde ut med en GoPro på huvudet (ser för jäkla dumt ut men filmen blir skoj) nu i oktober och bom_operatören sa inte ett ord. Han kollade lite konstigt på mig bara...

Nürburgring
Filmförbud?
4475 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande