Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
4475 besök totalt |
Ursäkta om jag som aldrig varit där frågar lite nyfiket.
Vadå filmförbud. Varför detta, kan någon utveckla detta? _________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
Motiven kan vi mest spekulera om. Banägaren har aldrig givit någon officiell förklaring vad jag vet, men sedan att par år tillbaka är det alltså förbjudet att fota/filma när man kör på Nordslingan under turistkörningen. Tillämpningen av förbudet är något ojämn, och straffet variera från en avhyvling på tyska till avstängning för dagen (tror reglerna talar om böter också). _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||
Enligt banan får man inte som privatperson filma på banan, men efter förfrågan från mig fick jag svaret att det är väl inga problem.
![]() ![]() ![]() ![]() Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||
Hmm...hur gjorde du? ![]() Gick du fram till biljettkontoret och frågade och de sa ok? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||
Jag skickade en mycket artig förfrågan till Svenja Stratmann som håller i just det här med filmtillstånd.
Tyskarna är väldigt mycket för artighet och tillstånd. Om vi nu väljer att betala för att få filma har vi inte bestämt än... Abz ![]() _________________ Anders Berg Nybliven pappa som inte vet när dottern eller hennes lillebror låter honom åka till NS härnäst... |
||
När vi skulle ner och filma med High octane från Nya Zeeland så skulle man ha 2500 Euro för att de skulle få filma. Per bil!!! Det var tre bilar som var aktuella. Ho backade ur och nöjde sig med att filma höghastighetskörning på autobahn istället. Kan du berätta vad de ville ha per försåld filmkopia elr är det känsligt? _________________ Joachim Qvarnström |
||
Jag körde ut med en GoPro på huvudet (ser för jäkla dumt ut men filmen blir skoj) nu i oktober och bom_operatören sa inte ett ord. Han kollade lite konstigt på mig bara...
![]() ![]() _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
4475 besök totalt |