Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (6857 totalt) |
Hej!
Jag har tänkt börja köra bana med min 325 e46 touring och skulle vilja byta ut stolen mot en "sitta still"-stol eller liknande. Men det sitter ju airbag-sensorer och sånt i stolarna på dessa bilar. Hur kan jag gå tillväga? Någon som gjort något liknande? Mvh Jocke _________________ Joakim Johansson |
||
I min E46M3 sitter det endast en bältessträckare i bälteslåset på stolen.
Flyttar man över bälteslåset till chassit på sittastillstolen så slipper du felkoder och lamptändning. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Korrekt PPD (Passenger present detector), vanligt fel med avbrott i denna. Båda kan dock kopplas ur om man har ett lämpligt motstånd att montera i kontaktstycket. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
De flesta E46M3 jag sett har fullskinn och de jag sett utan full skinn har haft alcantra med skinn på sidorna = halt.
I mitt tycke så sitter man inte speciellt bra i sådana stolar om man skall köra bana/konbana. Jag är iofs ganska tanig så stolarna känns lite stora också. Skinn: ![]() Alcantra + del skinn: ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Skulle vilja påstå att det är totalt onödigt att sätta in m3 e46 stolar för att sitta still
![]() Visst du kommer säkert sitta liiiiiiiiite mer still, men du kommer fortfarande inte sitta still ![]() Har tröttnat på att spänna bältena till en sån förbannelse så man har blåmärken på nyckelbenet, men ändå inte sitta still. Så nu åker det inte riktiga stolar i min. |
||
Jag kör vidare lite på denna tråden så slipper det bli en till stolsfrågatråd, hoppas de ok!
Ska också handla en sitta still stol men undrar hur mycket skydd/stöd jag behöver i huvudhöjd? Om man jämför Sparco Evo III, Pro ADV samt CIRCUIT II så har de två sistnämnda olika mycket skydd upptill, behöver jag detta när jag kör bana? - Men också, vad kommer polisen säga när jag svischar förbi med bilen på E4:an?? Jag vill gärna ha någon typ av fokus på några få stolar innan jag åker och provsitter dessa.. _________________ Lech Malko |
||
![]() |
Nybörjarsvängåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (6857 totalt) |