| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Pulverlackspruta
|
3095 besök totalt |
|
Pulverlackspruta
Mors, funderar på att köpa mig en pulverlackspruta, men har ingen erfarenhet av varken sprutorna själva eller resultatet dom ger. Någon som kan dela med sig av erfarenheter, visst man kan lämna in till proffs, men ibland är det gött att kunna göra smågrejor direkt. Denna har jag funderingar på http://verktygsboden.se/pulverlacksp _________________ Tomas Andersson Pontiac Fiero -87 Såld BMW 525 -05 |
|
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
|
Jag har en sån där, den funkar väll ok för just husbehov. De två sakerna jag stör mig på är att man måste skaka sprutan för att få ut pulver om man inte blåser på så mycket att 2/3 hamnar på golvet och det andra är att det kan vara svårt att få in pulvret i invändiga hörn, blir typ som om det inte vill fastna där.
För att få fast pulvret enklare brukar jag värma delarna i ugnen innan jag målar dom. Men när man väl fått på färgen och den härdat så blir det bra. |
|
Mors, tillslut var det dax att köpa en pulverspruta och valet föll på Verktygsboden's, jag har inte kört jättemycket grejor, men är helt klart nöjd dock tog det lite tid att lära sig hur sprutan ville ha det med luftflöde mm, har givetvis misslyckats några gånger, men det beror mest på slarvigt förarbete.
Så här kan det iallafall bli ( allt är bara glasblästrat innan lack )
eller
Här förskönar bilden det hela lite, för det syns tydligt vart rosten fanns innan, då jag inte fyllt i med spackel eller lagt på flera lager färg. Även gamla rostiga remhjul blir ju fina
Sen får väl tiden utvisa hur det blir med rost, då grejorna inte är förbehandlade på någotvis. _________________ Tomas Andersson Pontiac Fiero -87 Såld BMW 525 -05 |
|
Luktar en hel del, så köra hemma i köket är väl inte att föredra, kan ryka en del oxå när man öppnar och tar ut grejorna.
Inte är det svårt , helt omöjligt att det börjar rinna iaf _________________ Tomas Andersson Pontiac Fiero -87 Såld BMW 525 -05 |
![]() |
Skruva banåkabil
Pulverlackspruta
|
3095 besök totalt |