Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2605 besök totalt |
Öppettider vardagskvällar 2014... ?
Hej Jag och en polare planerar göra en fem dagars tripp ner till ringen i början av 2014 (April) med min M3 E90 och köra på vardagskvällar (mån-fre?) i turistklassen. Detta är för att slippa mycket trafik och dårar på banan. Det har man ju läst mkt om i forumet. Dvs Undvik långhelger med långa öppettider osv... Det kanske är för tidigt att fråga, men finns det nån kalender där man kan se när banan är tillgänglig kvällstider vår 2014? Eller kanske är trackevents bättre? Jag är dock helt grön och långsam ![]() Tacksam för svar ![]() /Magnus _________________ Magnus Larsson |
||
Kolla in rent4ring.de och bridgetogantry.com
Där hittar du länkar till öppettider och Trackdays samt annat matnyttigt. Öppettiderna för 2014 är inte klara ännu. Hoppas du kommer att trivas. Själv körde jag första gången 2008 i samband med en bilsemester. Fastnade direkt och på,den vägen är det ![]() _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||
Vet inte om du redan sett det men nu har dom publicerat öppettiderna för första halvan av 2014
http://www.nuerburgring.de/?id=2347 Funderar själv på att åka ner i April och köra kvällstider. _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||
Första resan går ner i April för min del också. Skall försöka få till det så att jag får med en öppen dag på gp-sträckan också
![]() ![]() _________________ Martin Nymberg |
||
Re:
Ett tips är att undvika följanda datum: 18:e April som är lånfredag/karfreitag och Carfreitag. En slags vårmönstring. Brukar vara totalt kaos och mycket olyckor/ovana förare. Påsken kan vara ok, men denna dag avnjuts bäst som åskådare. 1-4:e Maj. Green Hell Driving Days. _________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||
Re:
Ja, jag funderar på att åka dagarna innan Green Hell och kanske stanna första dagen på Green Hell för att vara just åskådare på lite olika platser på banan. Kanske hyra en MTB och trampa runt och fota lite. Nåväl, vädret avgör aktivitet, har varit nere i April tidigare år och då har mössa och långkallingar varit på sin plats ![]() _________________ A n d e r s J u u r i n e n |
||
Mitt första besök på Ringen var vid Green Hell Driving Days i höstas, så jag har ju klart inga vanliga dagar att jämföra med. Det jag kan säga var dock att det var mycket lugnare den sista dagen (som var en måndag) än vad det varit på lördagen och söndagen.
Dock tror jag att man gör bäst i att hålla sig ifrån den typen av event, eftersom det lätt blir väntetider efter kollisioner. _________________ Fredrik Moberg |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2605 besök totalt |