| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Billig Peugeot 205 GTI Mi16 utan taklucka-89
|
7193 besök totalt |
|
En blivande/kommande raritet till salu. (utan taklucka, mer eftertraktat än med taklucka). Såhär fin kan den bli med lite puts och kärlek. (gammal bild)
Säljes på GTI Speedline original-fälgar med sommardäck. (ej på bild) Då till det fina: Först och främst. Den är ju utan taklucka(!). På bilen sitter det Zender-sidokjolar och bakkjol, och även en väldigt ovanlig vinge till 205an (märke okänt). Fram sitter det en Golf 3-frontläpp. Stötfångare utan horn. Fina fjäderben (rätt så nya) och sänkfjädrar fram. Ingen otrevlig rost, bara några ytrostblämmor här o där (framför bakhjul och bakom panelen på bakluckan). Trösklar är intakta. Den har stått stilla länge, sen -06 någon gång, så visst finns det lite jobb. Köpte den för lite mer än ett år sedan för att ta motorn till min 309a, men tycker bilen känns för komplett för att plocka isär. I dagsläget står den och är i behov av: Renovering av bromsar runtom. Ny bakaxel (den som sitter på är trasig, en annan medföljer som ska vara bra (kan inte bekräfta). Nytt värmepaket (eller koppla förbi det om du vill) Liten koll på motorn. (byte av spridare etc) Säkert något mer men inget jag hunnit kolla. Det är m.a.o inga jättedyra grejor att fixa, går rätt fort också bara man har tiden. Sen är det diverse småfix, en ljuskontakt saknas till halvlyset, osv osv. Säkert också väldigt lätt fixat, jag har inte gjort så mycket mer på bilen än putsa upp den, få igång den och rensa inredning. Har 5 andra bilar som behöver kärlek också och denna har hamnat lite i skymundan tyvärr. Bilen har gått 23000 mil om jag inte missminner mig. Miltal på motor är okänt, men är nog mindre än 22000 iaf. Har för mig 18-19000 någonting. Motorn är en XU9J4Z (Mi16-motor), jag har bytt tänddelar på den så den går igång och den låter fint i motorn. Skulle vara i behov av oljebyte etc. Dock är det någon/några spridare som inte funkar som de ska då den surar ner sig rejält så den är tjurig att starta. Jag fick dock igång den och fick den att gå bra efter jag bytte tänddelarna på den, men sen surar den ner sig. Inga missljud i motorn alls. Men byta spridare är ju lätt fixat. Den ryker lite också men den har ju inte fått gå varm på många många år och det är gammal soppa. Bilen är rensad på inredning just nu, tanken var att göra ett banprojekt av den men tiden finns ej. Inredningen finns och den är helt okej, men smutsig. Förvänta er inte en bil i toppskick, det finns lite skavanker och så, bilen är ju trots allt 24 år gammal. Men helhetsintrycket är helt klart godkänt, jag har inte märkt något speciellt att anmärka på. Rejsskick kanske det ska kallas. ;-) Perfekt banmaterial eller kanske något att göra i ordning för att bara ha kul på gatan? Kan eventuellt slänga med några fällbara sportstolar vid ett bra bud. Det är bara fråga i tråden eller PMa för mer info! Kort o gott ett projekt med potential, har satt priset efter skicket och jobbet som behövs för att få den körbar. Hade tänkt mig 5000:- för den prutat och klart. _________________ Patrik Jönsson |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
7193 besök totalt |