Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2228 besök totalt |
VNL-regler ?
Är det någon som har lite koll på reglerna i VNL ? Det är i första hand reglerna för hur vingen ska sitta på en bil som åker med 4-liters orginalmotor. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Är det Richards bil? Enda klassen ni kan åka i är SP Pro, där ni är chanslösa rent resultatmässigt, bara så ni vet (Jag utgår ifrån att motorn inte längre har original insug, grenrör och spjällhus?!).
Den får då sitta max 100mm bakom bakersta punkt på original kofångare, maxhöjd är som takplåtens högsta punkt. Bredd 90% (inkl endplates) av karossbredden inkl breddare, cordan har varit max 400mm, men den texten har fallit bort i år, rent misstag tror jag för maxmått på endplates är fortfarande 400x250mm. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Ja...det är Richards. Och jo.....den är helt orginal 4-liter. Bara styrsystemet som är ändrat. Det är pga orginalgrenrör som motorn sitter lite orginellt placerad i motorrummet.. Är det samma ving-placering som gäller då. Anfallsvinkeln är lite överdriven som det är nu... ![]() ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Kört ändå kom jag på, för den motorn är ju inte original i den bilen, så då går det ändå inte med SP7. Så SP Pro är enda möjligheten.
Om ni får för er att byta tillbaks till en S54, så går det att köra SP6 (eller 7, om den är tokborrad). Då gäller bakkant kofångare och max 80% bredd, i övrigt samma mått som SP Pro. Samt motorn måste bänkas och det blir vikt och tankstorlek efter effekt. Weight 1200 kg 1250 kg 1300 kg 1350 kg 1400 kg >1400 kg SP6 441 HP 461 HP 490 HP 520 HP 548 HP 578 HP SP7 441 HP 461 HP 490 HP 520 HP 548 HP 578 HP _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Alltså inte bakom stötfångaren ?! Även endplats ? Enligt säljaren är bilen byggd för någon klass ,som jag inte minns namnet på, där det var orginalmotor/insug/grenrör. Dock är den aldrig besiktad i VNL, men Franska Backe körde med samma regler. I Frankrike är den besiktad flera gånger, då dom fick protester mot sig. Men den blev godkännd varje gång. Nu tror jag inte att VNL är så aktuellt.......däremot Barselona. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
||
Re:
Tack ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Alla mått är inkl endplates och eventuella gurneys. Ja, i SP6 och 7 så gäller 0mm bakom original kofångare. Men som sagt, då måste ni byta motor.
Vad säljaren har sagt är nog tyvärr inte så mycket att gå på, som vanligt... Om ni ska köra Barcelona med den motorn, så går det bara i Creventics SP2 klass. Där får ni nog göra va fan ni vill med vingen, bilen blir ändå belagd med en minimum varvtid som ni inte får gå under. _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Nej, det där är bara standardklasserna. SP kör enligt 24H reglementet. http://www.24h-rennen.de/en/particip _________________ Rɑnɑld MɑcLeɑn ------------------ Speed costs money, how fast you wanna go? |
||
Re:
Med...dom sa att dom var ärliga.... ![]() _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2228 besök totalt |