Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |
TV Test: Vilken bil blir snabbast på Ring Knutstorp?
I nästa Teknikens Värld dyker det upp ett intressant bantest som jag hoppas det inte slarvar bort. För att göra det hela lite intressantare kan vi väl tävla lite med följande frågor? 1) Vilka bilar kommer på 1/2/3:e plats? ![]() 2) Vilken bil kommer sist. ![]() Jag är medveten om att billistan inte är komplett, men det borde hålla hyfsat. ![]() Annars får du satsa på en joker. Lite 'inside infårmaitjon' om banan ![]() https://rejsa.nu/bana_info.asp?knuts Pagani Zonda Lamborghini Gallardo Porsche Carrera GT Mazda RX-8 Civic Type R Volvo S60R MB SLK Alfa Coupé Nissan Z350 Lotus Exige Smart Roadster Peugeot 206 RC Porsche GT3 RS Renault V6 BMW 645i EVo VIII Audi S4 Cab Skoda Fabia RS BMW Z4 Honda S2000 Subaru (okänd Impreza) ![]() Någon som vill spetsa tävlingen med vinster? _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Här är iaf min gissning. Återkommer med vad jag vill satsa. (jag får väl redigera mitt svar annars...
![]() 1. Lotus Exige 2. Porsche GT3 RS 3. Porsche Carrera GT Sist. Renault V6 _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Re: TV Test: Vilken bil blir snabbast på Ring Knutstorp?
Jag slänger in en passande vinst... ![]() original värme/ventilation/ECC reglage till en Pagani Zonda... ![]() ![]() ![]() Kan det bli mer exklusivt...? ![]() ![]() Edit: Nyckfelstrisse igen... |
||||
1. Carrera GT
2. Zonda 3. GT3 RS Vet inte vilken som kommer sist men hoppas det blir Volvon ![]() Edit: Lägger till att jag tror Smart Roadster blir sist. Vill ju inte lämna ett icke komplett svar. _________________ Jens Höstbo |
||||
Lambon vinner, det var AUDIs favoritbana i STCC när dom körde med drivning på alla fyra.
följt av Carrera GT och Zonda Edit: SMART sist _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||
Man kan undra vilka parametrar som kommer att användas för att gradera bilarna i testet.
Allt från snabbaste tid runt banan till antal resväskor i bagaget är väl möjligt. Att snabbaste tiden runt knutstorp är det som gäller i denna tråd är väl självklart ![]() För vissa av bilarna är Knutstorp riktigt krokig och har löjligt kort raka. |
||||
ja känner inte till knutstorp riktigt, men är den som du säger krokig och kort raka tror jag lotusen kommer hammna väldigt högt upp. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
En ordentligt tung bil med mycket pulver och rwd är inte rätt recept på Kinnekulle. Är det riktigt mycket pulver o kg så krävs en väl balanserad 4WD-bil.
Så jag undrar hur Pagani Zonda och Porsche Carrera GT är på knixiga tajta kuperade banor jmfrt med tex Lamborghini Gallardo eller för den delen en lätt o snabb bil som Lotus Exige? Vad väger PCGT? _________________ ![]() |
||||
Tror du verkligen Exige kör ifrån hela det övriga gänget? Man kan ju till viss del jämföra varvtiderna med Hockenheim och kollar man då hastigheterna i de olika kurvorna så ligger (iofs den gamla versionen av) Exige i princip alltid jämnt med de vassare bilarna (exempelvis Gallardo, CGT, GT3RS osv), men på minsta raka så halkar den blixtsnabbt efter. _________________ ![]() |
||||
Har du kört Knutstorp? ![]() Jag står fast vid mitt tips. ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |