| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
"Cardone" refurbished bromsok?
|
1241 besök totalt |
|
Hej! Snubblade över dessa > http://www.ebay.com/itm/Cardone-Disc Verkar vara Porsche Cayenne ok. Mer info om företaget> http://www.cardone.com/ Finns mer modellspecifikt på deras sida men dessa ovan vart man lite sugen på
Helt klart intressant med 6kolvs ok för 1400kr stycket. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Jo trodde jag också först men sen beskriver de att deras produkt är bra om inte bättre än original samt oken har inte logos etc. Är nog kopior eller upplagade men de verkar ha service också. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Oken på bilderna har ju logos, samma brembologga samt 18z märkning som mina orginal.
Skicket på oken ser ju ut som dom fälgar å bromsok jag såg i skrothögarna på gränges aluminiumsmältverk när jag jobbade där. Så risken finns att det är kasserade orginalstommar som kommit på "avvägar" som dom plockat ihop med billiga repsatser. Ett nytt bromsok har inte så där mkt slagmärken, typiska skrothanterinsskador Bara en magkänsla jag har,å den brukar stämma
_________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||||
|
hmmm... nu började det snurra i de små grå här. Måste ju finnas en marknad för ok med estetiska defekter, varför ser vi ingen sådan försäljning från de stora under andra namn? De får ju vara glada om de får ut materialvärdet annars, så varför inte? för låg felfrekvens?
_________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Tillverkarna skrotar hellre, dom vill nog inte bli förknippade med sån typ av verksamhet _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||||
|
Re:
så är det nog, det gäller ju att hålla namnets gloria på rätt köl. _________________ Per Kristoffersson Kristoffersson Engineering |
||||
|
Re:
Precis min tanke och som jag skrev ovan de renoverar också men verkar också sälja samt ha utbytes program. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Kostar dom bara 1400/st så är det helt galet billigt, nåt är rejält lurt med tanke på att org kostar typ 4000 å uppåt beggade.
Av bilderna att döma så ser det ut att vara orginalgjutningar _________________ M @ g n u s k @ l i n Golf sportscombi Skoda Kodiaq sportline Skoda octavia Rs mk3 |
||||
|
Re:
googlade sidan och många i us snackar om de och har prövat med gott resultat. För mig är Boxter/carrera oken mer intressant och de går loss på ca 1100kr /R _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
Hittade inte heller. Länk till boxster oken http://www.ebay.com/itm/Cardone-Disc _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
|
Re:
heh blir ca 3k om de inte fastnar i tullen. Lugnar mig lite har lite annat på gång nu. _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1241 besök totalt |