Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (93555 totalt) |
Re:
Hej! Jag skulle gärna ha med "stock" utseende iom att allt på bilen redan är byggt! Om inte annat så tar jag gärna o snor en cad på dem så jag kan passa vidare om det inte går att lösa ![]() MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Re:
Jo, jag hajar, jag har allt kikat på ditt fräcka bygge! ![]() Bjuder såklart på vad jag får fram i cad-väg till mitt eget bygge. _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||||
Har börjat med motorbalken och motorfästena. Tror att det ska bli bra, men jag är lite osäker på hurdant skruvförband jag bör ha.
![]() ![]() Jag kan ju tipsa om dom där motorkuddarna, som går att köpa för ca 800 pix/st som hårda men höga kuddar (dom är 35mm) Dom som jag har är köpta till Landrover Defender V8 och kostar en bråkdel ![]() _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||||
Re:
Ouch, det sved i ett Audi-hjärta att kalla en BMW för avant :-) _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||||||
Re:
Haha där fick jag er, jag visste väl att det var någon som läste tråden. Och vad gör man inte för att locka fram en kommentar ![]() (att jag e göör förkyld och hel snurrig för tillfället lägger jag i parentes) Sen för er som undrar så ska det ju naturligt vis vara E39 touring, och inte avant ![]() _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||||
Re:
![]() ![]() _________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||||
Jag har ägnat vinterns garage tid till att pilla med grenrör.
Nu är iaf Högersidan klar. Jag började med den för att den sidan är helt klart jävligast, men startmotor och rör som korsar varandra. Rören lämnar tyvärr mycket kvar att önska men jag har byggt dom snor billigt, och dom får plats ![]() Hade ju varit fint om primärrören var lika långa och svetsarna var lite snygga. Men rören går iaf ihop snyggare och mjukare än vad dem gör original, och sen skall det ju bandage på hela kalaset så "fulheten" kommer inte att störa längre fram... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||||
Efter att ha läst denhär: https://rejsa.nu/info/aerodynamik.pd
Googlade fram diverse information om bilars aerodynamik och hittar ungefär hela tiden det här: ![]() Samtidigt inser jag att det kan bli problematiskt med värme i karda tunneln, där sitter ju bland annat kattar som blir hyggligt varma. Jag har även tankar på ett "vacu-pan" system som låter vevhusgaser och luft gå in i avgassystemet vilket resulterar i ännu mera värre från systemet. Med take på bilden ovan, tänker jag nu att det kunde vara läge att släppa ut den varma luften från avgassystemet ovanför bakluckan... Börjar söka för att se om det gjorts något liknande förut. Tänk om det även skulle vara fördelaktigt aerodynamiskt. Hittar den här artikeln: http://www.langracing.com/bmw-race-c Som lede mig vidare till detta: http://www.speedhunters.com/2012/06/ Så jag har klurat lite och gjort en skiss på hur det kan seut när det är klart. Frågorna är mågna.. kan det seut såhär? Blir det något sug från under bilen? Kan tegelstenen flyga bara man gör tillräkligt många hål i den? Förhoppningsvis finns det någon med liknande intresse och frågeställning som kan hjälpa mig/oss att bena ut det här... ![]() _________________ Henrik Swahn Ricky Bobby!... |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (93555 totalt) |