Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3216 besök totalt |
R-däck m3 e36
Vilken dimension kör ni på era m3or? Rekommendera ni 17" eller 18"? Vill inte bredda bilen utan kunna ha den i origianlutförande i kaross. Tacksam för svar _________________ Daniel Hult Cayman GT4 CS Porsche 964 C4 -91 Bmw M3 E36 -96 såld |
||||
Beror ju på vilka fälgar du vill ha.
Men 7,5" i fram och 8,5" i bak känns som ett vinnande koncept 225/45 i fram och 245/40 i bak, 17" Satsa på 17" för att det blir mest ekonomiskt. Och sen är ju GT fälgarna (style 24) så jäkla snygga på E36:an ![]() |
||||
Jag kör 225 och 235 i både 17 och 18. Funderar på att prova 245 nästa säsong ev.
Jag ser inget självändamål i att köra 18 tum. däremot så är fälgbredden lite mer intressant. jag kör idag 8,5 på 17 på ett par riktigt lätta fälgar och kör 9 tums på 17 och 18 fälgar som är nästan lika lätta men inte riktigt. Bak tror jag man kan köra ännu bredare fälgar och upp till 265 utan att behöva valsa alldeles för mycket. Sen är det mycket mer praktiskt att köra samma dimension på alla fyra hjulen så man kan skifta plats på dom. Tycker jag, finns säkert dom som tycker annorlunda. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Re:
Hmmm... jag minns nog fel då, det var säkert 40-profil jag hade jag med. Står någonstans i biltråden https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
tack för alla svar och synpunkter.
det låter som det går bra med både 17" alternativt 18". har en uppsättning 17" original fälg man kan sätta r-däck till att börja på för att sedan testa med andra fälgar/dimensioner _________________ Daniel Hult Cayman GT4 CS Porsche 964 C4 -91 Bmw M3 E36 -96 såld |
||||
Re:
Låter som en bra plan tycker jag ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Mig veterligen så har dunlop bara gatdäck med inslag åt banhållet tyvärr.
Såg deras senaste så kallade rdäck på ringen i höstas och enligt vad jag såg och hörde så motsvarar det inte tex kumho eller r888 eller andra riktiga rdäck. Själv tycker jag att kumho är det bästa än så länge. _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
Re:
De har flera ultra high performance däck (UHP) som marknadsförs nästan som de vore rdäck... men inte är det. Finns en bra tråd här på rejsa om dem. Kan det varit nåt av dem? För de är inte i samma klass som riktiga r-däck om man börjar ta i på bana. _________________ ![]() |
||||
Jag minns inte helt exakt vad dom hette, men som jag förstod så var det en helt ny modell. Maxx race någonting kan dom ha hetat. Skulle tydligen sitta på lite porschar från fabrik framöver och något annat märke också om jag inte minns fel.
Direzza hade jag glömt bort, det anses ju vara ett riktigt r-däck. Tack för det Magnus. Har inte provat det själv. Kanske någon annan rejsian kan skina lite ljus över detta ? _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||
![]() |
Däck för banåka
![]() |
3216 besök totalt |