Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Problem med screenshots'en i GTR2002
1770 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det är bara den sista bilden som jag tar som blir riktig, per gång som jag startar spelet. Det blir alltså en fungerande bild för varje gång som jag startar spelet, oavsett hur många bilder jag tar i spelet. Resten av bilderna är bara svarta...
Någon som har någon aning om vad felet kan vara

Kan ju för säkerhets skull passa på att fråga om det är direkt i F12002 katalogen som man finner screenshots'en? Där finner iaf jag mina enstaka fina bilder och resten svarta...

Tack på förhand!

MVH
Andreas
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002

Har samma problem ibland.
Bättre att köra ett standalone-program för det ändamålet...

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Kalle Larsson skrev:
Har samma problem ibland.
Bättre att köra ett standalone-program för det ändamålet...

Jag är inte så haj på det här med datorer...

Har du något ex. på program och hur fungerar det då? Är det alltså ett separat program som jag tar screenshots'en med?
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Linsskyddet?

Närå, har samma problem så jag brukar använda Print Screen knappen (bilden hamnar då som ett urklipp i minnet) och sedan klistra in det med hjälp av ett bildbehandlingsprogram.

CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jo, fast är ju så krånglig så jag vill ju kunna ta flera screenshots från samma rejs. För det finns väl bara en plats i det "minnet" som du, Andreas A, talar om...?
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Det är inte så krångligt! Gör som Andreas sa, tryck på Print Screen så hamnar bilden i minnet. Gå sedan till Paint (eller nåt annat) och tryck på klistra in. Då hamnar bilden i ritprogrammet. Sen kan du trycka på Spara som... Och spara bilden. Sen väljer du den andra bilden som du ville ha och gör om samma procedur.

Det gör ju inget att det bara ryms en bild i minnet. Du sparar varje bild innan du tar nästa.

Team Swedish Racing Mates
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Niklas Maravic skrev:
Det är inte så krångligt! Gör som Andreas sa, tryck på Print Screen så hamnar bilden i minnet. Gå sedan till Paint (eller nåt annat) och tryck på klistra in. Då hamnar bilden i ritprogrammet. Sen kan du trycka på Spara som... Och spara bilden. Sen väljer du den andra bilden som du ville ha och gör om samma procedur.

Det gör ju inget att det bara ryms en bild i minnet. Du sparar varje bild innan du tar nästa.

Jag sa ju att jag är krånglig...

Jag tar flera screenshots under tiden som jag kör ett rejs så det blir lite jobbigt att gå ur spara då. Visst är det smartare att ta screenshotsen på reprisen men så länge vill jag helst inte vänta...
Får jag det inte att fungera som det ska så får jag väl titta på reprisen och göra som ni säger. Vill dock helst få det att fungera som det ska...
Tack för tipset!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Dra igång det här programmet så sparas bilden automatiskt till en ny fil varje gång du trycker på printscreen.

http://tempstuff.d2g.com/clipgrab.zip

(jag kunde tyvärr inte hitta originalsiten...)

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Dra igång det här programmet så sparas bilden automatiskt till en ny fil varje gång du trycker på printscreen.

Tackar tackar!

Har inte hunnit testa det än men det verkar ju vara smidigt! thumbs up
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Suveränt thumbs up detta var precis vad jag behövde. Tackar!

Westfield SE
Citera
CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:

Nu känner jag mig ännu dummare än vanligt!
Jag får det helt enkelt inte att fungera. Det är likadant med detta programmet som med GTR2k2. Det är endast den sista bilden jag tar som finnes i katalogen.
Ska man göra någon speciell inställning av programmet (clipgrab)?

Är mycket tacksam för eventuell hjälp. Jag kommer tydligen inte någe vidare överens med datorer...

MVH
Andreas
Citera
Racingsimulatorer
Problem med screenshots'en i GTR2002
1770 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande