| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Porche, Ferrari snabba? =)
|
<< 1, 2 3251 besök totalt |
Jag förstår ditt resonemang, men då bilen bara görs i FW så har man inte mycket till val.. för övrigt ska man inte förväxla en ITR med en vanlig FW bil...provkör en så märker du varför Vissa föredrar FW före RW inkl jag själv. Vågar pressa mer i en kurva, är mer van om man säger så. Fast jag erkänner att det roligare att drifta och göra donuts med en RW. Såg en Renault Megane på ERF Anderstorp för några veckor sen..ingen bil som hängde på den trots FW. _________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||||
Du menar ingen gatreggad superkart va...
|
||||
Precis, har man blivit omkörd av en "hundkojjeskåpvagn" på Ringen så blir man inte överraskad över vad folk kan skruva ihop
Tänker på den här killen: www.ringmini.de _________________ Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
om jag skulle välja en FWD bil att köra på bana skulle det definitivt bli en honda och gärna en ITR. Däremot tycker jag nog nästan tvärtom som dig avseende att våga pressa i en kurva. Själv tycker jag att det är mycket lättare att få till bra kurvor med tajt spår utan att missa tangeringen med efterföljande odramtisk och snabb utgång ur kurvan med RWD än med en FWD. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
På vilket avgörande sätt skiljer den sig förutom att den har rätt vettiga hjulupphängningar? Har den sugfläktar som genererar flera hundra kg i marktryck eller vad är det?
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
|
Den är väl byggd med "rätt" fokus i våra ögon jmfrt med många andra bilar som byggs med andra prioriteringar.... Med rätt prioriteringar kan man komma långt
(jag var mycket imponerad av Mäkinens Civic type-R när jag lånade den på Lunda häromsistens! Snacka om att det hänt saker sen jag hade min Pugg 205 GTI _________________ Magnus Thomé
|
||||
Tänk då hur den bilen skulle kännas med lite hårdare chassi och diffbroms och riktiga stolar...då har du en ITR.
Den enda FW bilen som troligen har liknande egenskaper är Focus RS. /Yashar som just sålt ITR'n och lämnar över nycklarna på måndag
_________________ Yashar Maleky Borås M3 E46 |
||||
Är det nån som inte blivit omkörd av den där?
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
![]() |
Bilder o videos
Porche, Ferrari snabba? =)
|
<< 1, 2 3251 besök totalt |