Intressant fjädringssystem. Påminner om en 20 år gammal Citroën.
_________________ Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
barth
Gävle
Här sen Apr 2004
21 Feb 2014 08:40
Niklas Falk skrev:
Mange skrev:
MEN det är en sak som stör mig!!....SWOOOOOOOOOOOSH
Måste man verkligen ha Fast and Furoius dump ljud??, känns inte som att en 10 mille bil ska behöva låta så?
Bara jag som hakar upp mig på det?
De har ju snålat in lite genom att inte köra med elassisterad turbo, då hade de kunnat bromsa turbon istället.
Men de ska kanske få till tillförlitligheten på den lösningen i F1 innan de pillar in det i en gatbil.
jag reagerade också på dumpljudet.
varför har dom inte återcitkulerande system?
Jag hör inte ett smack av mina dumpar så det behöver inte låta fast and furoius.
Måste man verkligen ha Fast and Furoius dump ljud??, känns inte som att en 10 mille bil ska behöva låta så?
De har ju snålat in lite genom att inte köra med elassisterad turbo, då hade de kunnat bromsa turbon istället.
Men de ska kanske få till tillförlitligheten på den lösningen i F1 innan de pillar in det i en gatbil.
Jag hör inte ett smack av mina dumpar så det behöver inte låta fast and furoius.
Tror ni inte det är som han berättade att det inte är så på produktionsbilarna?
Denna bil hade ju massor av saker som inte stämmer överens med de som ska säljas.
_________________ Jocke Hellqvist.
Mange
Här sen Jul 2003
21 Feb 2014 12:09
Lillen skrev:
barth skrev:
Niklas Falk skrev:
Mange skrev:
Tror ni inte det är som han berättade att det inte är så på produktionsbilarna?
Denna bil hade ju massor av saker som inte stämmer överens med de som ska säljas.
Hmm. låter inte MP4-12C så oxå?. Men inte lika mkt...
_________________ Magnus Wide
Golf 8.5R 2025a & Cupra Born E-Boost 2024a
Har försökt hitta mer info om det här då det verkar absurt om det inte är absoluttryck. Men alla källor säger samma sak och för den vanliga MC4-12C hittar man info om 1,2 bar och en annan källa säger att P1 har "twice as much boost".
Men det verkar ändå helt orimligt. Om de nu har så mycket relativt tryck så lär de bygga upp trycket progressivt över varvtalsregistret.
_________________ Revline 968 GT1
Gustaf Burström.