| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Citroen Xsara VTS -98
|
4274 besök totalt |
|
Citroen Xsara VTS -98
Måste tyvärr sälja bilen, flytt som stundar och reparationsbehov på kärran. Så först och främst: vevaxellagret måste bytas efter en liten incident på mittsverigebanan. Ny del kostar kring 500kr och det ska gå att göra med motorn i bilen. Jag har dock inte utrymme för att göra det själv och verkstadskostnaden blir lite väl dyr. Bilen är förutom det i väldigt bra skick. Den har inte blivit vinterkörd på många år och plåtarna har klarat sig riktigt bra. Underredet är i bra skick. Den har gått ca 16000mil. Elhissar och eltaklucka är väl den utrustning som finns så man behöver inte släpa runt på så mycket onödig vikt
Motorn är samma som i Peugeot 306 GTi, d.v.s. 2,0l 16v på 163hk, 5-växlad manuell låda. Det sitter justerbara coilovers framtill, bak är det torsionsfjädring. Har också Ferodo-belägg framtill så bromsarna funkar riktigt bra. Skickar dessutom med stålomspunna bromsslangar. Någon form av catback-system är också monterat så den låter riktigt trevligt, kan till och med hända att det ger en extra hästkraft eller två. Sommar- och vinterdäck finns. Bilen säljs avställd och besiktningen går ut sista november. Den är ju låg och stötig så jag kan säga direkt att det inte är nån optimal vinterbil. Som billig bil att köra bana och konbana med är den däremot perfekt. Såhär ser den ut, r-däcken ingår inte Prisidé 5000kr/bud Finns i Umeå. Går ej att köra så trailer/biltransport behövs för att få hem den. Jag nås på O762747373 men var inte blyga för att skriva i tråden eller skicka PM _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
|
Re:
Flyttar bara till ålidhem, håller mig kvar i uuume _________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
|
Jodå, denna bil är känd för att köra om andra på Mittsverigebanan
(så länge de andra är i depån...) Den är förresten ännu till salu enligt tidigare nämnda förutsättningar
_________________ //Jonas Ström Meganekombi -17 Honda VFR1200F -10 (hoj) Mellan två banåkabilar.. |
||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
Citroen Xsara VTS -98
|
4274 besök totalt |