Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Hjälp insugsfråga
629 besök totalt
robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Hjälp insugsfråga

Hej!

Behöver ytan där stora luftburken nu sitter till annat.

Insuget är ca 5" i ytterdiameter.
Först tänkte jag ha en 5>3" reduceringsböj i silikon till ett rör med ett filter ned bakom lampan.
Hittar dock inga sådana så har någon en ide på hur jag ska lösa detta?

Dvs en böj från insuget ned i framskärmen där tändspolen sitter på bilden där ett avskärmat filter ska sitta.

Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare
hittade en bra lösning direkt någon som vet vart dessa kan finnas att köpa?

Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Surfar man med Chrome kan man högerklicka och välja sök på Google efter bilden och jag gjorde det hamnade jag på ett forum där jag hittade följande text åt dig:
as for the induction system, the filter stays clean as new, doesn't rub on anything, and seems to give it an extra ooommph from the 'seat of the pant' dyno. the intake boot is from a late model digifant VW GTI 16v. it's a tight fit but well worth the effort. very thick and sturdy. not to mention, it has the cone in the center to help maintane high cfms. i used an old trick to get it on there. it was about 3-4mm too small and it's very sturdy and not to flexible. so i boiled it for 10 mins, snag it with some leather gloves, ran outside, stuck my hand through the opening, pushed it on and pulled it towards myself until it slid on. no issues at all.

MGB GT 1967
Citera
robber
08
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Re:

Sonett7 skrev:
Surfar man med Chrome kan man högerklicka och välja sök på Google efter bilden och jag gjorde det hamnade jag på ett forum där jag hittade följande text åt dig:
as for the induction system, the filter stays clean as new, doesn't rub on anything, and seems to give it an extra ooommph from the 'seat of the pant' dyno. the intake boot is from a late model digifant VW GTI 16v. it's a tight fit but well worth the effort. very thick and sturdy. not to mention, it has the cone in the center to help maintane high cfms. i used an old trick to get it on there. it was about 3-4mm too small and it's very sturdy and not to flexible. so i boiled it for 10 mins, snag it with some leather gloves, ran outside, stuck my hand through the opening, pushed it on and pulled it towards myself until it slid on. no issues at all.

Tack!

Blir att googla skrotar nu mao.

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kolla så den inte kostar typ 300:- ny först bara. Golf ju.

BMW 330i -05
Citera
Skruva banåkabil
Hjälp insugsfråga
629 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande