Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |
I top gear blir definitionerna: snabb= 1.22 något troligen ganska snabb = 1.19 något ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Du menar väl inte att 1.19-1.20 är snabbt på knutstorp????? I så fall är båden en Abart 1000 Corsa från 1965 och en DKW F12 Gr 2 snabbare än superbilarna..... så kan det väl ändå itne vara ![]() ![]() gissar att jag missförståd något, eller? ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Daniel vad menar du med dom tiderna.....?? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||
Kolla på Top Gears tidstavla o kolla på carrera gt vs. zonda och listan ovan med paranteser efter positionerna i densamma... ![]() _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||||
Inte lätt som sagt men jag inbillar mig att CGT är optimerad för högre hastigheter än RS och att RS är mer banbil än CGT. Från tidningen sportbilen (W Rörhl) så lär CGT ha en släng av komfort faktiskt. De tester som man läst om RS visar att den har mycket fokus på banegenskaper. CGT genererar tydligen 300 kg + 150 (vingen) kg downforce vid maxhastighet som var vid 330-strecket (Enzon har 345 kg@200 km/h, 775kg@300 km/h, 585kg@350 km/h). Det är en högoddsare dock. CGT kan ju faktiskt sopa banan med RSen. _________________ Ciao Peter Söderlund Ferrari 328 GTB | Alfa 159 Q4 |
||||||||
Jag tror ingen har tagit denna ordningen innan (iaf inte på alla fem)
1. Carrera GT 2. Gallardo 3. Exige 4. Zonda 5. GT3 RS Sist: Audi S4 cab (eller någon av S60R, Alfa Coupé, Fabia RS och Smart. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||
Det konstigast är att de inte har med vinnaren från förra årets motsvarande test
![]() http://www.jabbasworld.net/viewtopic Men denna gången handlar det kanske bara om varvtider och inte om handling ![]() _________________ Andreas Eckemark |
||||||||
Nej, det är tider från Top Gears testbana om det inte framgick av eriks kommentar...... Med en bra förare köra carreragt ner mot minuten blankt är mitt tips. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
1. Exige
2. En Porsche 3. En Porsche till Vad väger Exigen kontra Carrera GT?? Alla som försökt åka med någotsånär mycket effekt utan r-däck på Knutstorp vet väl att rakan är kort och nästan enda stället där man kan hålla ner högerfoten några längre stunder... ![]() _________________ Karl Brag |
||||||||
GT3RS har de så vilt disksuterade corsa system däcken. Dvs Prielli R-däck med mer mönster, längsgående spår, än vanliga corsa. CGT har en variant av PS2, så nej inget R-däck. EDIT: inget bra svar på frågan men lite kompletterande information. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||
Daniel: Jag har inga bra belägg för mina gissningar, har bara fått för mig att Zondan är snabbare än den ser ut att vara och att Carerra GTn, med avsaknad av förstyvande tak, troligen har fler eftergifter för posörer såsom alltför mjuk chassiesättning för att vara riktigt snabb etc.
Det skall bli spännande att se resultatet. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||||
Tänkt på att Carrera GT:n redan från start är konstruerad med öppen kaross - tror inte den har särskilt många eftergifter för posörer pga detta således... Är dessutom tämligen övertygad om att vridstyvheten på CGT:n inte står långt efter ex Zondan eller Enzon. ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Sanningen att säga så tänker jag på sådana saker hela dagarna. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||||
OT: Carrera GT har ju ett kolfiberförstärkt Monocoque-chassi vilket gör bilen ordentligt vridstyv även utan tak. _________________ Jens Höstbo |
||||||||
ojoj, här kunde man vinna finfina priser ser jag. En sådan chans får man ju inte missa, men då gäller det ju att satsa lite udda också
![]() Här är mina 3 toppkandidater 1.Lotus Exige 2.EVo VIII 3.Porsche Carrera GT Tveklöst sist Smart Roadster _________________ Christian Waltgård |
||||||||
all rigth! det borde jag kanske fattat, ![]() Men jag är extremt dålig på att sitta i enTv-soffa en kväll ovsett Top Gear, eller andra Tv-program med bilar och racing. taskig omvärldskoll på det området helt enkelt. ![]() Runt minuten för de snabbaste låter väl logiskt med rätt konduktör. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
1:a Carrera GT
2:a Exige 3:a GT3RS Sist: Smart (ska volvo ha revanch så är det väl i TV) Som bonusutslagsfrågor säger jag att Zondan får någon form av tekniska problem som gör att den ej kan göra sig själv rättvisa samt att linslusen Thed Björk är med i testlaget. _________________ /Kristian Elisson |
||||||||
Enligt Atarimannen så väger C GT 1473kg. Har ingen exakt uppgift (någon?) men om det är nya Exigen så väger den in på 780kg ung om jag inte mindes fel. Btw så tror jag att jag missade rakan på Knutan sist, man märker den alldrig ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11541 besök totalt |