| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
sotningssats 531 topp.
|
1030 besök totalt |
|
sotningssats 531 topp.
Hej hej. Fick hem min sotningssats i dag och givetvis var jag ju tvungen att öppna och kolla så allt var där. Och det var det. Även delar jag inte kände igen. Nu ber jag om hjälp med att lista ut vad som är vad eller om någon sitter med en detaljerad lista på vad som ingår. Obs lånad bild från nätet av som har samma problem som jag.
1. Tätningar på avgasventil. Ganska säker 5. O-ringar till spridare. Ganska säker Tack på förhand _________________ Jens Pedersen |
|
Hej. Lite hjälp på traven
1. Ventiltätningar 2. Yttre O-ring på spridarhylsa/isolator till K-jetronicspridare 3. Dämpgummi mellan ventiltopp och tryckare. För att minska ventilslammer 4. Osäker 5. Inre O-ring mellan spridarhylsa/isolator och K-jetronicspridare 6. Vattenpumptätning mot toppen 7. Packning mellan spjällhus och insug 8. Packning mellan "tomgångsjusteringshus" och spjällhus 9. "Monteringsverktyg" för att få ventiltätningarna över knasterspåren på ventilerna utan att skada dom 10. Osäker En del av dessa delar används bara när du har en topp som är anpassad för K-jet insprutning. Men allt ingår många gånger i en piratpackningsats och alltid i en Volvo orginal. Kör du med elektronisk insprutning blir det delar över... _________________ Jonas Andersson. Kör Volvo 244 Turbo på bana. Volvo 850 som brukis. Ford Sierra på vintern. |
![]() |
Skruva banåkabil
sotningssats 531 topp.
|
1030 besök totalt |